اهواز- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خوزستان گفت: بیش از ۷ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است.

بیش از۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است

 به گزارش خبر نگار قدس آنلاین مرتضی موصلی در نشست خبری که امروز بعد از ظهر به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با کمک مردم خوب و سخاوتمند استان در اجرای تحقق اهداف و سیاست های کلان این کار مقدس، گام های بالاتری برداریم، اظهار کرد: رویکرد محوری و برنامه اصلی کمیته امداد در جهت خدمت رسانی و توانمندسازی خانواده ها بوده است.

وی افزود: بخشی از شهریه دانشجویان پرداخت و هر مدد جو نیز ۵۵ تا ۱۲۰هزار تومان براساس تعداد نفرات اهدا می شود.

وی افزود: این کمیته نیز جهت توانمند سازی اقتصادی با محوریت اشتغال های کوچک، کسب و کارهای خرد، متناسب با وضعیت هر منطقه که بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ فرصت شغلی با جذب اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد تومان از محل منابع بانکی و ۱۲ میلیارد تومان از  امدادی حاصل شده است.  

موصلی گفت: براساس هماهنگی صورت گرفته بیش از ۳ هزار تا آموزشگاه و مدرسه استان جهت برگزاری جشن نیکوکاری امسال فعال خواهند بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بابیان اینکه روز جمعه همین هفته امسال نیز  در میعادگاه های نماز جمعه منتظر خیرین، نیکوکاران و نمازگزاران خواهیم بود افزود: هدایای آن ها را دریافت و در جهت کاهش فقر و توانمند سازی نیازمند توزیع می کنیم.

موصلی بااشاره به اینکه برنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) حسب تاکید دولت و هدایت هایی که مقام معظم رهبری داشتند بحث توانمندی کردن خانواده های است، اظهار کرد: در ابتدای سال جاری نیز ۴ هزار و ۳۰۰ خانواده امدادی به مرحله ای رسیدند که دیگر نیازی به خدمات کمک امداد را نداشتند.

مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) افزود: بیش از ۷ هزار دانشجو و ۳۰ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان است. بخشی از شهریه دانشجویان پرداخت و هر مددجو نیز ۵۵ تا ۱۲۰هزار تومان براساس تعداد نفرات اهدا می شود.

موصلی با اشاره به اینکه ۴هزار و ۵۰۰ نفر با حمایت های این کمیته تشکیل خانواده داده اند، تصریح کرد: هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی در قالب مسکن مهر به مددجویان اهدا شده و در تلاش هستیم تا در این خصوص گام های بلندتری برداریم.

موصلی با اشاره به اینکه بیشترین میزان رشد منابع مردمی با عنایت خیران در بحث اکرام ایتام بوده است، ادامه داد: در این بخش شاهد رشد ۱۴۹درصدی بوده ایم که از ۸ میلیارد و ۱۰۰ صد میلیون به بیش از بیست میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمینه پرداخت زکات نیز شاهد رشد ۲۹درصدی هستیم، افزود: در مجموع کل درآمدهای خیران از ۵۷ میلیارد تومان به ۶۸ میلیارد تومان رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.