یزد - مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: جشن نیکوکاری در سال جاری همزمان با سراسر کشور از روز ۱۸الی ۲۰ اسفندماه برگزار می‌شود و بیش از دو هزار پایگاه در روزهای جشن نیکوکاری، کمکهای مردم را جمع آوری می کنند.

جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور در یزد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن علیزاده پیش از ظهر شنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان تاریخی امام راحل(ره) اظهار داشت: نمایشگاه محصولات خودکفایی مددجویان در قالب ۹ غرفه در محل امیرچقماق برپا می شود و طرح هر مغازه یک هدیه از دیگر برنامه های هفته احسان نیکوکاری در استان می باشد.

  وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار پاکت در بین دانش آموزان مدارس استان توزیع شده افزود: مراسم روز نخست جشن نیکوکاری چهارشنبه در سطح یک‌هزار و ۵۰۰ مدرسه استان برگزار می‌شود که مراسم نمادین این روز با حضور مسئولان در مدرسه راهنمایی پسرانه افشار خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد: هدف اصلی کمیته امداد، ترویج، تبلیغ و توسعه ارزش‌های دینی و اسلامی از جمله احسان و نیکوکاری است که امسال با تغییر رویه نسبت به سال‌های قبل برگزار می‌شود.

وی با اشاره به طرح هر مغازه، یک هدیه گفت: خیرین و دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح همکاری خوبی دارند و خوشبختانه به ابتکار اتاق اصناف این طرح در استان اجرایی شده و امسال در کشور اجرایی خواهد شد.

این مسئول یکی ازاقدامات کمیته امداد در راستای سیاست ترویج مشارکت‌های مردمی را موضوع زکات عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۱۰ میلیارد تومان جمع‌آوری زکات در ساتان پیش‌بینی شده بود که امسال به زغم همین انتظار در یازده ماهه نخست امسال ۹ میلیارد تومان زکات جمع‌آوری شده است.

علیزاده با اشاره به وجود ۱۹۱ هزار و ۳۰۰ صندوق صدقات در استان افزود: متاسفانه برخی بر این تصور اشتباه هستند که تمام هزینه‌های کمیته امداد از محل صدقات است در حالی بخش عمده‌ای از بودجه کمیته امداد یعنی ۸۰ تا ۸۵ درصد آن از ناحیه دولت تامین می‌شود و بخش اندکی از محل مشارکت‌های مردمی است که نحوه هزینه‌کرد آنها نیز کاملا شفاف است.

وی خاطر نشان ساخت: براساس برنامه ابلاغی مرکز هر ساله باید ۱۰ درصد از خانوارهای تحت پوشش از چرخه حمایت خارج شوند که خوشبختانه این رقم با پالایش مددجویی ۴۰۰ خانوار به دلیل خودکفایی بیش از برنامه کشوری و معادل ۱۰.۱ درصد برای استان بوده است.

عیلزاده  گفت : مجتمع‌های اقتصادی کمیته امداد و دفتر مقام معظم رهبری نیز بخشی از اعتبارت کمیته امداد را تامین می‌کنند، از طرفی علاوه بر نظارت‌ها و بازرسی‌های معمول که از تمام دستگاه‌ها انجام می‌شود، در مورد کمیته امداد دو نظارت دیگر نیز با شدت در مورد مسائل مالی صورت می‌گیرد که از سوی بازرسان مفید راهبر از سوی دفتر مقام معظم رهبری و نظارت و بازرسی کمیته امداد مرکز و استان‌ها انجام می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان به موضوع حمایت از مددجویان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲ هزار و ۸۱۶ خانوار شامل ۴۱ هزار و ۳۴۴ نفر تحت پوشش خدمات کمیته امداد استان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.