قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: با اتخاذ تصمیم‌های لازم، عواید و درآمد یکی از موقوفات استان در راستای حمایت از بیماران نیازمند هزینه می شود.

درآمد موقوفات برای حمایت از بیماران نیازمند هزینه شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ظهر یکشنبه در جلسه ای که با حضور معاونت اداری مالی دانشگاه علوم پزشکی دراداره اوقاف قزوین برگزار شد اظهار داشت: با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه بین سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت بهداشت و درمان، در حوزه‌های مختلف از جمله وقف و سلامت با نیت حمایت از بیماران نیازمند، توسعه فعالیت‌ها و مراکز درمانی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های خیران و واقفان در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌ها خود را ملزم دانستیم تا با ایجاد دبیرخانه مرکزی و همچنین تشکیل کارگروه مشترک با وجود افراد متخصص این تفاهم‌نامه را در استان قزوین اجرایی کنیم.

وی با اشاره به این تفاهم‌نامه افزود: با اتخاذ تصمیم‌های لازم، عواید و درآمد یکی از موقوفات استان قزوین در راستای حمایت از بیماران نیازمند هزینه شود.

در این جلسه مطرح شد تا دانشگاه علوم پزشکی با معرفی و ارائه یک سازوکار و طرح مناسب به اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قزوین بخشی از هزینه بیماران معرفی شده را پرداخت کرده و از آن‌ها حمایت کند.

مهدی یوسفی معاون اداری مالی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیزاظهارداشت: در حال حاضر مهم‌ترین تهدیدی که در حوزه اجتماعی با آن مواجه هستیم، سلامت خانواده‌ها است و امروز جامعه دینی در حال حرکت به سمت و سویی است که قابل بیان نیست و جلوی آن باید گرفته شود که دچار دگرگونی نشود.

وی عنوان کرد: کارکرد دانشگاه علوم پزشکی در حوزه سلامت خانواده در روان و جسم بیمار به مراتب تأثیر بسزایی دارد که دلیل آن سازوکار مناسب از لحاظ تخصصی و همچنین فراگیری در کل کشور است.

معاون اداری مالی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: باید سنت حسنه وقف در حوزه درمان آنقدر تقویت کرد که افراد و اقشار مختلف و همچنین واقفان و خیران احساس کنند آنچه که می‌پردازند، موجب پایداری دین در جامعه و سلامت جامعه می‌شود چراکه وقف و سلامت همانند انجام واجبات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.