بردسکن- امام جمعه بردسکن از اجرا نشدن برخی از پروژه ها با گذشت چندین سال دراین شهرستان خبر داد.

 اجرای برخی پروژه ها در شهرستان بردسکن در حد شعار باقی مانده است

حجت الاسلام علی اصغر امینی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: اگرچه درحوزه گازرسانی و آبرسانی به روستاها و آسفالت راه های روستایی حرکت های خوبی طی چند سال اخیر صورت گرفته است اما برخی از پروژه ها از جمله دوبانده  کردن محور خلیل آباد به  بردسکن و بردسکن به انابد، احداث گنار گذر بردسکن و بیمارستان جدید  فقط در حد شعار باقی مانده است و طی سه سال اخیر کارخاصی صورت نگرفته است.

وی گفت: درسفری که استاندار خراسان رضوی در سال ۹۴به شهرستان داشت وی با اعطاء  ۲۰ قطعه  زمین معوض برای مالکان اطراف  مصلی و توسعه مسجد جامع موافقت کرد ولی با گذشت دوسال هنوز این مصوبه اجرایی نشده است.

امام جمعه بردسکن با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: دولتمردان دراین حوزه خوب گزارش ارائه می دهند  که قضاوت آن با مردم است.

حجت الاسلام امینی اظهارداشت: در بحث جذب سرمایه گذاران  به شهرستان مسئولان خبرهای خوشحال کننده ای را  مطرح می کنند  ولی نتیجه ملموسی برآن دیده نشده است.

 وی با بیان اینکه تولید و اشتغال به صورت زنجیروار به هم پیوسته  می باشند گفت:  تا تولید نباشد اشتغال نیست و تا اشتغال نباشد تولیدی وجود نخواهد داشت. وی از متولیان امر خواست در پرداخت تسهیلات حوزه اشتغال به اهلش پرداخت کنند و نظارت ویژه ای بر آن داشته باشند که تسهیلات در مسیر اصلی خودش هزینه شود.

 وی به نقش مردم در حمایت از تولیدات داخلی  اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با استفاده از تولیدات داخلی مشوق تولید کنندگان باشند  و از آن طرف نیز تولید کنندگان  باید با ارتقاء کیفیت محصول خود زمینه مقبولیت مردم را  فراهم کنند.

امام جمعه بردسکن حمایت های همه جانبه مسئولان را در حمایت از سرمایه گذاران مورد تاکید قرارداد و گفت: متولیان امر باید موانع بوجود آمده سر راه سرمایه گذاران را مرتفع تا رغبت به سرمایه گذاری در بخش تولید  بیشتر شود.

وی عنوان کرد:  متاسفانه بروکراسی و کاغذ بازی  و امثال آن در حوزه  جذب سرمایه گذاران  باعث شده است  سرمایه گذاران از سرمایه گذاری در حوزه تولید و اشتغال منصرف  شوند.

حجت الاسلام امینی  افزود: منویات مقام معظم رهبری با حرف و شعار  که محقق نمی شود بلکه مدیران باید دراین حوزه اراده به خرج دهند و با یک مدیریت جهادی فرمایشات معظم له را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه بحث اقتصاد مقاومتی یک برنامه راهبردی است و باید در سیاست کلان کشوری دیده شود گفت: برنامه های مدیران شهرستان ها  براساس برنامه های جامع کشوری اجرا می شود که باید گفت:  دراین زمینه  حرکت های  کندی صورت گرفته و رضایت بخش نبوده است.

وی اظهارداشت: درحوزه اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل  جنبه شعاری آن برجنبه عملی آن غلبه داشت و مقام معظم رهبری مجددا سال ۹۶ را سال اقتصاد مقاومتی همراه با تولید و اشتغال نامگذاری کردند که  می طلبد  مدیران دراین حوزه بیشتر کار و تلاش کنند.

وی با اشاره به ثبت نام داوطلبین  شوراهای شهر و روستا  گفت: بررسی صلاحیت ها باید با معیارهای قانونی و بدون اعمال مباحث سیاسی و جناحی صورت بگیرد و از آن طرف نامزدها  باید نیز با برنامه وارد شوند و از تخریب و بزرگ نمایی خودشان پرهیز کنند.

وی اظهارداشت: نقش شوراهای شهر و روستا با توجه به حق انتخاب شهرداران و دهیاران در عمران و آبادانی شهر ها و روستاها برکسی پوشیده نیست و قطعا برای توفیق  دراین موضوع باید اهل سیاسی کاری و باند  بازی ، فریب افکار عمومی و منفعت طلبی شخصی نباشد و پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.