مشهد- تأمین امنیت عابر پیاده در ازدحام بیش از حد خودروهای شخصی و اتوبوس‌های حمل و نقل عمومی در محورهای منتهی به حرم مطهر رضوی حداقل مطالبه زائران و مجاوران است که از دید مدیران شهری مشهد مقدس پنهان مانده است.

زیرگذر عابر پیاده در معابر منتهی حرم مطهر رضوی مطالبه ای که مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، تاکنون بارها طرح‌هایی برای برون رفت این معابر از ترافیک سواره رو ارایه شده، اما آنچه در این میان بیش از همه مغفول مانده، توجه به عابران پیاده است.

خطوط محصور شده با نرده‌های آهنی در این معابر درکنار خوبی‌هایی که دارد، متأسفانه موجب شده جدا از اینکه خطرات متعددی جان عابران پیاده را تهدید کند موجبات نارضایتی را نیز فراهم آورد در حالی که مسیرهای منتهی به بارگاه منور رضوی از نظر ترافیک جزو مسیرهای شهری پرتردد قلمداد می‌شوند و شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.

بی توجهی به احداث زیرگذر و معابر مطمئن با توجه به تردد شمار زیادی از زائران و مجاوران برای عرض ادب به ساحت مقدس این بارگاه منور، نه تنها منجر به وقوع تصادف شده بلکه گاهی عابران پیاده را مجبور به پریدن از روی نرده‌ها می‌کند که این کار قطعاً به دور از شایستگی زائران و مجاوران است.

اگرچه این موضوع سال‌هاست به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح است، اما این بار طرح ضرورت احداث این زیرگذرها از سوی رسانه‌ای مردمی بی‌تردید می‌تواند، راهگشای مشکلی باشد که زائران و مجاوران با آن درگیرند.

طرحی که به نتیجه نرسید

سخنگوی سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ضمن تأیید ضرورت احداث زیرگذر عابر پیاده در این معابر پرتردد می‌گوید: متأسفانه تأسیسات قدیمی زیر سطحی این معابر اولین مانع در راستای تحقق این مطالبه است.

بخت آزما با اشاره به وجود نهرهای قدیمی و کال‌های بزرگ عبور آب در زیر معابر این محدوده می‌افزاید: این عوامل حتی تهدید کننده محسوب می‌شوند و خطر نشست زمین در این معابر را ایجاد کرده‌اند.

وی احداث زیرگذر عابر پیاده در میدان بیت المقدس و حذف عبور عابر پیاده از سطوح روگذر را مورد تأکید قرار می‌دهد و اظهار می‌دارد: در این طرح پیشنهاد شده بود، زیرگذر عابر پیاده میدان بیت المقدس با توجه به حجم تردد زیاد عابر پیاده حتی تا ابتدای باب الجواد حرم مطهر رضوی ادامه پیدا کند که هنوز به نتیجه نرسیده است.

به گفته وی تأسیسات ماکارونی شکل زیر سطحی این معبر متأسفانه باعث شده تا حتی عملی شدن این طرح نیز به دلیل حاضر نشدن پیمانکاران پروژه فعلاً متوقف بماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.