بجنورد- مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از اجرای طرح تولید ۸ محصول پاک و سالم در استان طی سال جاری خبر داد.

طرح تولید محصولات پاک و سالم در خراسان شمالی اجرا می شود
رضایی، مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، گفت: در راستای اجرای طرح تولید محصولات پاک و سالم وزارت جهادکشاورزی درقالب تفاهم نامه ای که با وزارت بهداشت منعقد کرده از کشاورزانی که متقاضی تولید محصول پاک و سالم هستند حمایت می کند.
وی اظهارداشت: ۸ محصول سیب زمینی، گوجه فرنگی گلخانه ای و فضای باز، خیار درختی و فضای باز و برخی از مرکبات برای اجرای این طرح در سال اول هدف گذاری شده است.
وی افزود: درصورت تامین اعتبار طی سالهای آینده اجرای این طرح تا ۱۵ محصول نیز برنامه ریزی شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: وزارتخانه در راستای حمایت از کشاورزان متقاضی این طرح کود و سم به صورت یارانه ای در اختیار کشاورزان و آموزش و پرورش محصولات پاک آنها را در بوفه های مدارس در معرض فروش قرار می دهند.
وی ادامه داد: شهرداری ها نیز مجوز برای افزایش خرید  تا ۳۰ درصد را صادر می کنند و سازمان بازرسی و تعزیرات حکومتی نظارت های لازم را در این طرح خواهند داشت.
رضایی تصریح کرد: یکی ازراههای تولید محصول پاک و سالم ایجاد انگیزه کافی و افزایش قیمت محصول کشاورزان است که با اجرای این طرح این امر محقق می شود.
وی ادامه داد: متاسفانه هیچ قانونی برای افزایش خرید محصولات پاک و سالم وجود ندارد  که امید است اجرای این طرح رغبت را در کشاورزان ایجاد کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.