اصفهان- یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد موفق به ساخت رباتی شده که برخی از نیازهای و کارهای شخصی بیماران مبتلا به اوتیسم را به آنها آموزش دهد.

ساخت ربات برای کمک به بیماران مبتلا به اوتیسم

مهران غرت الحمید سازنده این ربات در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین پیرامون اختراع خود گفت: کودکان اوتیسمی به دلیل ناتوانی هایی وی تاکید کرد: به طور معمول افراد مبتلا به اوتیسم در سنین بالا هم قادر به انجام کارهای شخصی و برطرف کردن نیازهای اولیه خود نیستند، اما این ربات می تواند در سنین کودکی یک سری نیازها و کارهای شخصی و اولیه را به افراد اوتیسم بیاموزد.

وی تصریح کرد: ربات های مخصوص افراد اوتیسم در مراکز توانبخشی وجود دارند و به دلیل قیمت بالای این ربات ها، به صورت شخصی از آنها استفاده نمی شود اما رباتی که در حال حاضر طراحی شده، فقط حدود دو میلیون و نیم قیمت دارد و در نتیجه خرید آن برای مصرف شخصی افراد اوتیسم امکان پذیر است.

این مخترع اصفهانی با اشاره به قابلیت های این ربات اظهارکرد: این ربات دارای پردازش تصویر است و از طریق صفحه نمایشی که به جای صورت این ربات تعبیه شده است، می تواند حالات ربات از جمله خوشحالی و ناراحتی را به نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد: در این ربات ۲۱ سروو موتور تعبیه شده است که وظیفه حرکت دادن ربات را برعهده دارند.

غرت الحمید گفت: ربات ساخته شده می تواند صحبت کند و به کودکان اوتیسمی فرمان بدهد که به عنوان مثال دست چپ یا راست یا گردن و پایشان را به جهت های مختلف حرکت دهند.

وی درباره انگیزه خود از ساخت این ربات، گفت: من پسرخاله ۳۳ ساله ای که مبتلا به اوتیسم است، دارم که از انجام کارهای شخصی خود عاجز است و به همین دلیل به شدت منزوی است؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم با استفاده از راهنمایی های رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه نجف آباد این ربات خود مختار را طراحی کنم تا رفتارهای اجتماعی و تعاملات را به کودکان مبتلا به اوتیسم از سنین پایین آموزش دهد.

غرت الحمید تصریح کرد: این ربات با هزینه شخصی ساخته شده و امیدواریم با حمایت های مسؤلان نقص های باقی مانده آن برطرف و در فرمی تجاری روانه بازار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.