هر چند به عنوان بسیج فرهنگیان خطر پذیرش سند ۲۰۳۰ را احساس واعلام کردیم اما از این به بعد در کنار ملت مسلمان ایران به مراقبه ومطالبه می پردازیم. متاسفانه مساله ای که نباید دست کم گرفته شود موضوع خطرناکی است که در سالهای اخیر دیده شده است و آن موافقت لفظی برخی از مسئوولین با هشدارهای مقام معظم رهبری است در حالی که عملا به هشدارها توجه نمی کنند و کار خود را انجام می دهند که مساله بسیار خسارت بار و زیان آوری است.

سند ۲۰۳۰ نهادینه کردن شرارت های ضد فرهنگی آمریکا در جهان است/ اجرای این سند یک کاپیتولاسیون فرهنگی است

اختصاصی قدس آنلاین- سند ۲۰۳۰ یونسکو در سال ۲۰۱۵ میلادی با عنوان و پوشش سواد وافزایش کیفیت آموش (سبک زندگی غربی) با ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف ویژه در سازمان ملل به تصویب رسید وکشورهای عضو ملزم به رعایت آن شدند. این اسناد که با اهدافی خاص به تصویب رسیده و سازمان یونسکو مسئول اجرا و پیگیری آن است. در چارچوب عمل به ۲۰۳۰ واژه هایی چون شهروند جهانی و برابری جنسیتی اشاره شده است که این مباحث از سوی برخی صاحب نظران مورد نقد قرار گرفته است چرا که اجرای این سند مطابق با موازین شرعی و اسلامی کشورمان نیست. دکتر شعبانعلی رمضانیان مسئوول بسیج فرهنگیان در گفت و گو با قدس آنلاین به دلایل مخالفت بسیج فرهنگیان با سند ۲۰۳۰ اشاره می کند.

 رمضانیان  با بیان اینکه بسیج فرهنگیان به عنوان اولین مجموعه مخالفت خود را با سند ۲۰۳۰ اعلام نموده خاطر نشان کرد: بسیج فرهنگیان اولین مجموعه ای بود که در کشور نسبت به تهدیدات امضای سند ۲۰۳۰ وعملیاتی شدن تعهدات مذکور در سند یونسکو اعتراض کرد و آن را رسانه ای نمود. خوشبختانه متعاقب رسانه ای شدن موضوع و محتوای سند مذکور سایر نهادها، افراد وشخصیت های حقیقی و حقوقی نیز به این موضوع اعتراض کرده و کوشیدند که با اعلام دلائل مخالفت خود را به گوش دولت برسانند و مردم را نسبت به خطرات ضد فرهنگی این تعهدات  آگاه کنند. امروز موضوع به قدری قابل توجه قرار گرفته که شاهد گله واعتراض صریح مقام معظم رهبری به این سند هستیم. هرچند بسیج فرهنگیان و بسیاری از دلسوزان نظام نسبت به این سند اعتراض کرده و به صورت صریح بندهای غیراسلامی وغیر مشروع تربیتی آن را به شفافیت اطلاع رسانی کردند اما در عمل شاهد عدم تحرک وموضع گیری خاصی از سوی  اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ومجلس بودیم!! متاسفانه اصلی ترین نگرانی ما در بسیج فرهنگیان این است که تا کنون اقدام خاصی در برابر این موضوع صورت نگرفته است واین جای نگرانی دارد. از این رو نسبت به دولت، وزارت آموزش وپرورش و کسانی که مایل به اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو وامضای آن هستند اظهار می داریم تا زمانی که این موضوع عملا کنار گذاشته نشود در برابر آن مقاومت خواهیم کرد.

رمضانیان با اشاره به اهداف پشت پرده این سند گفت: هر چند در ظاهر سند ۲۰۳۰ از سوی یونسکو به عنوان سازمانی فرهنگی تدوین شده اما با مطالعه محتوا ومفاد آن می توان دریافت که سند ۲۰۳۰ عملا ذیل اهداف و شرارت های فرهنگی دنیای غرب قرار دارد. این سند نشان می دهد کدخدای جهان بند بند آن را تدوین نموده است تا بنا به میل خود نظام جهانی را شکل دهد. شهروند جهانی شدن و گسترش سکولاریزم از برنامه های جهان غرب است که دراین سند به طور شفاف نهادینه شده است. بی دینی وترویج فساد اخلاقی به صورت قانونی و حق انسانی و شهروندی!! مبنای اصلی سند ۲۰۳۰ است.

رئیس بسیج فرهنگیان تاکید کرد: متاسفانه به نظر می رسد برخی گمان کرده اند عضویت جمهوری اسلامی در یونسکو به مثابه پذیرش توصیه های سازمان ملل و متعهد شدن به آنهاست. در حالی که مسئوولان جمهوری اسلامی باید به این نکته اذعان داشته باشند در صورتی می توانیم با سایر کشورها در یک راه همراه باشیم که در عمل با ساختارهای اعتقادی ما همسو باشد. سند ۲۰۳۰ خواهان گسترش و نهادینه کردن برابری جنسیتی است در حالی که اسلام بر عدالت جنسی تاکید می کند. متاسفانه سازمان ملل و یونسکو به سرکردگی غرب بخصوص آمریکا درصدد است تا بسیاری از موضوعات خلاف اخلاقی را در قالب راهبردهایی برای جامعه جهانی به آنها تحمیل کند. هر چند این مسائل مورد غفلت برخی از مسئوولین  قرار گرفته اما جمهوری اسلامی به هیچ عنوان این سند را نمی پذیرد و تصویب نمی کند چرا که در جمهوری اسلامی ایران موضوعاتی چون هم جنس بازی و...به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

دکتر رمضانیان با انتقاد از مواضع وزیر آموزش و پرورش گفت : وزیر آموزش و پرورش عنوان کرده اند موارد ومفادی را که با قوانین اسلامی ما در مغایرت باشد حذف می کنیم بنده از ایشان می پرسم اگر مایل به رعایت مسائل تربیت اسلامی در نظام آموزش و پرورش ما بودید چرا چنین سندی را تایید کردید؟ اینکه ما برخی را می پذیریم و برخی را رد می کنیم به چه معناست؟ مسئوولان دولت باید به این نکته واقف باشند تعلیم و  تربیت در ایران اصالت دارد و تربیت معلم ودانش آموزان براساس ارزشهای اسلامی و قرآنی صورت می گیرد از این رو با تمامی بندهای این سند مخالفت می کنیم چرا که به نوعی کاپیتولاسیون فرهنگی ودر تضاد با ارزشهای فرهنگی ودینی ایران محسوب می شود.

دکتر رمضانیان با اشاره به روند برخی مسئوولین در بی توجهی به هشدارهای رهبری انقلاب خاطر نشان شد: هر چند به عنوان بسیج فرهنگیان خطر پذیرش سند ۲۰۳۰ را احساس واعلام کردیم اما از این به بعد در کنار ملت مسلمان ایران به  مراقبه ومطالبه می پردازیم. متاسفانه مساله ای که نباید دست کم گرفته شود موضوع خطرناکی است که در سالهای اخیر دیده شده است و آن موافقت لفظی برخی از مسئوولین با هشدارهای مقام معظم رهبری است در حالی که عملا به هشدارها توجه نمی کنند و کار خود را انجام می دهند که مساله بسیار خسارت بار و زیان آوری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.