اصفهان- نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در برنامه ششم توسعه دو موضوع مهم درباره توسعه شبکه آب‌رسانی شهر و روستا و فاضلاب شهر و روستایی پیش‌بینی شده است.

شبکه آب‌رسانی و فاضلاب شهر و روستا براساس برنامه ششم توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد سالک شامگاه چهارشنبه در آئین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 7 طرح بزرگ تأسیسات فاضلاب شهری استان اصفهان، اظهار داشت: با دلی غمگین و اشک ریزان نسبت به حادثه امروز در مجلس شورای اسلامی و مقبره حضرت امام خمینی (ره) با شهادت 12 نفر و زخمی‌شدن 42 نفر، در این جمع حاضر شده‌ایم.

وی تصریح کرد: استقامت ملت ایران به تبعیت ولایت پس از 28 سال از ارتحال امام خمینی (ره)، و امنیت پایدار این‌گونه حملات بچه‌گانه را جبران خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به بهره‌برداری از 7 طرح آب و فاضلاب در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: این کار به عنوان کار بزرگ ملی در استان اصفهان قابل تقدیر است. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی، نگرانی از  زندگی 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین در شهرها بود که این موضوع به اصفهان هم باز می‌گردد.

وی با بیان این‌که در بودجه مجلس هشتم کلمه ترمیم به کار برده شده است، خاطرنشان کرد: در تلاش‌هایی که توسط برخی از نمایندگان در این رابطه انجام شد کلمه توسعه نیز در کنار این کلمه همراه شد که این کلمه کل استان را شامل می‌شود. واژه توسعه دست مسئولان را باز کرده و ترمیم به خوبی انجام گرفته است.

سالک بیان کرد: طرح بازسازی شبکه‌های فاضلاب شهری در استان اصفهان با فاینانس و با اعتباری بالغ بر 177 میلیارد تومان در مناطق حاشیه‌نشین شهر اصفهان از دیگر اقدامات موثر بوده که قابل تقدیر است. همچنین در برنامه ششم توسعه مجلس شورای اسلامی دو موضوع مهم درباره توسعه شبکه آب‌رسانی شهر و روستا و فاضلاب شهر و روستایی پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان اصفهان در شبکه‌های آب و فاضلاب پیشکسوت بوده است اما این شبکه‌ها پس از 60 سال فرسوده شده و طرحی به عنوان فاینانس برای بازسازی این شبکه‌ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در استان اصفهان طرح‌هایی را به صورت پایلوت در اصفهان برای بوزدایی اجرا کرده‌اند که می‌بایست اقدام آن‌ها به صورت جدی پیگیری شود تا معضلات در خصوص فاضلاب با همکاری ارگان‌های مرتبط، دولت و مجلس شورای اسلامی حل شوند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.