شهرکرد-معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: این نمایشگاه با دو رویکرد توجه به ماه مبارک رمضان وهفته صنایع‌دستی در موزه باستان شناسی شهرکرد گشایش یافت.

نمایشگاه قرآنی هنرمندان چهار محال‌ و بختیاری گشایش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهرداد رئیسی ظهر یکشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با دو رویکرد توجه به ماه مبارک رمضان، در معرض دید قراردادن آثار صنایع‌دستی مرتبط با قرآن همچنین به‌مناسبت روزجهانی و هفته صنایع‌دستی در موزه باستانشناسی شهرکرد گشایش یافت.

وی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه بیان ارتباط موضوعی هنر با داستان‌های قرآنی، آداب و رسوم مرتبط با قرآن و آیین دینی و مذهبی است.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان بیان داشت:۷۰ اثر از ۲۰ هنرمند چهارمحال‌وبختیاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است که بیانگر یک ارتباط معنوی هنر و هنرمند و تولید، آثار صنایع‌دستی است که مهم‌ترین امر در حوزه صنایع‌دستنی و هنرهای‌سنتی ماست و باید مورد توجه قرار گیرد.

 رئیسی ادامه داد: بسیاری از هنرمندان ما با اعتقاد بر معنویات دینی هنگام انجام کار صنایع‌دستی با وضو اقدام به فعالیت می‌‍‌کنند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها زمینه را برای ترویج و نهادینه‌کردن فرهنگ دینی در بین جوانان و نوجوانان افزایش می‌دهد، تصریح کرد: در این نمایشگاه‌ آثاری در زمینه قلم‌زنی، سرمه‌دوزی، نمد، نگارگری، تصنیف، سنگ‌تراشی و تشعیر قرار داده شده‌است.

رئیسی با تشریح حمایت‌های مادی و معنوی از هنرمندان و صنعت‌‍‌گران اظهار داشت: پرداخت تسهیلات کم‌بهره، معرفی آثار آن‌ها در سطح ملی، امکان مشارکت این قشر در نمایشگاه‌های مختلف، پرداخت بیمه، معافیت از مالیات و مورادی که در قانون پیش‌بینی شده جزو حمایت‌های ما در حوزه صنایع‌دستی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.