زنجان - استاندار زنجان گفت: بخش خصوصی مهمترین مسئولیت اشتغالزایی را در جامعه بر عهده دارد و از همین رو حضور نمایندگان بخش خصوصی در جلسه های کارگروه اشتغال ضروری است.

بخش خصوصی مهمترین مسئولیت اشتغالزایی را بر عهده دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در نخستین کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان زنجان، افزود: سه چهارم اعضای این دو جلسه مشترک هستند و اعضای جدیدی هم از جمله نمایندگان بخش خصوصی باید به آن اضافه شوند.
وی یادآورشد: حضور نمایندگان اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و در صورت لزوم خانه کشاورز در این جلسه ضروری است چرا که همه تصمیم ها برای بخش خصوصی است و هرچه حضور این حوزه پررنگ تر باشد به همان میزان برنامه ها موفقتر خواهد بود.
درویش امیری بر لزوم عملیاتی تر کردن برنامه های کارگروه تاکید و اظهار کرد: دستگاه های متولی ؛ سطح مالی و توان زمینه سازی برای اشتغالزایی در سال جاری خود را اعلام کنند.
استاندار زنجان گفت: در صورتی که سامانه رصد اشتغال راه اندازی شود، می توان آمار مشاغل ایجاد شده را به درستی ثبت و از آمارسازی برای خوب جلوه دادن عملکرد جلوگیری کرد.
وی خاطر نشان کرد: امسال در حوزه روستایی 1.5 میلیون دلار اعتبار برای توسعه این مناطق و اشتغالزایی در آنها پیش بینی شده است و باید از ظرفیت های این چنینی به منظور ایجاد اشتغال استفاده کرد.
درویش امیری بر لزوم آغاز هرچه سریعتر عملیات اجرایی طرح تکاپو تاکید کرد و ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی اجرای این طرح پافشاری کند و تا جلسه بعد از اقدامات انجام شده در این زمینه گزارش دهد.
استاندار زنجان با بیان اینکه در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، باید بر اشتغال و تولید تاکید داشت، گفت: باید از تمام توان برای حمایت از تولید و ایجاد شغل استفاده و در این زمینه برنامه های عملیاتی ارائه کرد.
وی به امکاناتی که اداره کل فنی و حرفه ای برای ارائه آموزش های مهارتی پیش بینی کرده است، اشاره کرد و گفت: حضور دانش آموختگان دانشگاهی در این دوره ها، نشان می دهد که این افراد هم به مهارت آموزی نیاز دارند.
درویش امیری تاکید کرد: باید برای استفاده از این امکانات آموزشی برنامه ریزی کاملتری داشت.
در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات برنامه های پیش بینی شده برای اشتغالزایی در سال جاری با مسئولیت دستگاه های مختلف را قرائت و سایر مدیران و مسئولان نظر و پیشنهاد های خود را در تایید و نقد آن مطرح کردند و در نهایت بنا شد، آمار کمی از مسئولیت هر دستگاه اجرایی برای اشتغالزایی تعیین شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.