ساری-هواشناسی مازندران با پیش بینی ماندگاری هوای گرم در این استان، اعلام کرد که دمای هوا از روز دوشنبه رو به افزایش است و تا پایان هفته بر مدار ۴۰ درجه خواهد چرخید .

افزایش دما تا ۴۰ درجه سانتی گراد/مازندران گرمتر می شود

به گزارش قدس آنلاین،رئیس گروه پیش بینی و پیش آگاهی جوی هواشناسی مازندران گفت: دمای هوا پس از یک کاهش جزئی در روز جاری و فردا یکشنبه ، دوباره گرم تر می شود.

اصغر بسطامی پیش بینی کرد که دمای هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از مرز ۳۷ درجه در بعضی مناطق فراتر خواهد رفت.

وی برای امروز شنبه آسمانی نیمه ابری همراه با افزایش دمای هوا و مه گرفتگی در ارتفاعات بیش از ۲ هزار متر را پیش بینی کرد و گفت که دمای هوا در گرم ترین ساعات امروز به ۳۴ درجه خواهد رسید .

او افزود : روز یکشنبه با توجه به عبور سامانه ناپایدار و ضعیف جوی ، مردم مازندران و مسافران شاهد افزایش ابر ، وزش باد ، بویژه در دامنه های جنوبی استان همراه با رگبار پراکنده خواهند بود.

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی مازندران اظهار داشت : از روز دوشنبه تا روز پنجشنبه ۱۵ تیر به دلیل استقرار سامانه کم فشار و شکل گیری جریانات گرم ، برای اکثر نقاط استان افزایش محسوس دما پیش بینی می شود ، به طوری که دمای بیشینه در برخی شهرهای مرکزی و شرقی استان تا حدود ۳۷ درجه سانتیگراد خواهد رسید .

بسطامی همچنین با توجه به افزایش قابل توجه دما و کاهش رطوبت به شهروندان توصیه کرد از روشن کردن آتش در کنار مزارع و جنگل حتی الامکان خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.