بیرجند- فرماندار شهرستان بیرجند با تأکید بر لزوم برطرف شدن محدودیت های بین روستائیان و منابع طبیعی گفت: دهیاران باید با جدیت جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرند

 دهیاران با جدیت جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی ناصری ظهر پنجشنبه در همایش دهیاران بخش مرکزی بیرجند بیان کرد: باید محدودیت های بین روستائیان و منابع طبیعی رفع شود و اگر فردی به دنبال آباد کردن مرتع است این  اجازه به او داده شود.

وی با بیان اینکه ماندگاری جمعیت در روستاها از دغدغه های مسئولان است یادآور شد: بنابراین باید به خراسان جنوبی برای رفع محرومیت ها کمک شود.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاهای بخش مرکزی بیرجند افزود: طی سال جاری در ۲۹ روستای شهرستان بیرجند طرح هادی اجرایی می شود.

ناصری تصریح کرد: دهیاران باید با جدیت جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرند و ساخت و سازها باید در داخل محدوده های مجاز انجام شود.

وی تصریح کرد: همچنین دهیاران باید  قوانین و مقررات را به عنوان یک بازوی اجرایی مورد توجه قرار دهند.

ناصری تصریح کرد: ما امسال ۷۱/۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش اعتبار داشتیم و سهم ما از درآمدهای نفتی نیز ۱۰۰ درصد افزایش یافته است اما باز هم نسبت به توسعه جمعیتی نیازمندی ها و محرومیت های بسیاری داریم.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران به عنوان آخرین حلقه اتصال دولت و مردم در روستاها و به عنوان کسانی که مستقیما با نیازهای مردم در ارتباطند هستند.


فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه هرکسی نسبت به یعنی که دارد مسئولیتی بر عهده دارد گفت: دهیاران در همه مسائل عمرانی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و اطلاعاتی مسئولیت دارند و باید مدیریت کنند، سطح اختیارات و تصمیم گیری مشخص کننده تفاوت ها در حیطه مدیریتی است.


ناصری عمده ترین کاری که دهیاران باید به عنوان مدیریت روستایی انجام دهند شناسایی و پیگیری اقداماتی دانست که به واسطه دولت در روستا ها انجام می شود و  افزود: دهیاران باید مسائل زیربنایی و عمرانی روستاها را دنبال کنند.


وی با بیان اینکه در حوزه روستایی مسئولیت دهیاران و مجموعه های وابسته، نظارت بر یک سری خدمات زیربنایی و تفکر تولید و نیاز به فکر و کار جدید اقتصادی است یادآور شد: اگر بخش کشاورزی بر اثر خشکسالی ضربه می بیند باید مشاغل جایگزین برای آن تعریف شود.
فرماندار شهرستان بیرجند خاطرنشان کرد: همچنین روستاییان در حوزه کشاورزی اگر محدودیتی برایشان پیش آید می توانند در حوزه های دیگر اعم از طرح های کوچک و اشتغالزا فعالیت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.