فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: امروز دشمنان ما می‌دانند که ایران از قدرت بازدارندگی عبور کرده‌است.

ایران از قدرت بازدارندگی عبور کرده است

قدس آنلاین - دریادار علی فدوی در نخستین یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران استان‌های خراسان با عنوان «پلاک‌های پنهان» که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، سه مرحله تاریخی را پشت سر گذاشتیم که نخستین مرحله دفاع بود که با دشمن بعثی در داخل خاک کشورمان انجام شد.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس، صادرات نفت ایران روزانه به زیر ۱۰۰ هزار بشکه آن هم با قیمت ۶ دلار رسید، گفت: قیمت جهانی نفت در آن زمان، ۱۸ دلار بود به همین دلیل ما به‌سختی نفت خود را صادر می‌کردیم.
وی با بیان اینکه آمریکا تصور می‌کرد با مشارکت مستقیم در جنگ تحمیلی می‌تواند به اهداف موردنظر خود برسد، افزود: آمریکا سخت در اشتباه بود و بعدها خودشان اعتراف کردند که قادر به مقابله با ناوهای ایرانی نبودند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز مرحله دوم یعنی بازدارندگی را هم پشت سر گذاشته‌ایم، ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته هیچ کشوری جرئت نکرده به ایران چپ نگاه کند.
فدوی با اعلام اینکه حتی ۲۴ ساعت را هم برای ارتقای توانمندی از دست ندادیم، افزود: از اسفند سال ۶۲ نیروی دریایی سپاه فقط آمریکا را دشمن خودش می‌داند و بر این اساس به بازدارندگی رسیده است.
این فرمانده سپاه با اشاره به مرحله سوم خاطرنشان کرد: خیلی سریع به توان بازدارندگی که مرحله دوم بود، دست پیدا کردیم و امروز مرحله سوم است و آمریکایی‌ها باور دارند که باید به قدرتی برسند که برابر ایران بازدارنده باشد.
وی با بیان اینکه نمی‌تواند میزان بازدارندگی نیروی دریایی ایران را اعلام کند، افزود: فقط بدانید وضعیت بسیار خوب است و روز به روز وضعیت بهتری داریم و موقعی آمریکایی‌ها خواهند فهمید که بسیار دیر خواهد بود.
سردار فدوی با تأکید بر اینکه اطلاعاتی که آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه پاسداران دارد، خیلی خیلی کم است، گفت: در ۲۴ ساعت ۹۷ فروند شناور سپاه در دریا مقابل چشم آمریکایی‌ها، آنان را رصد و کنترل می‌کنند.

 حاشیه‌ها
  در این مراسم، علاوه بر خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از فرماندهان کشوری و استانی و برخی مدیران سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی حضور داشتند.
  این مراسم به یاد سرداران و ۵۶۲ شهید اطلاعات قرارگاه ثامن الائمه سپاه پاسداران برگزار شد.  
  نوری دبیر یادواره پلاک‌های پنهان نیز هدف از برگزاری این یادواره را جمع‌آوری و شناسایی آثار شهدای اطلاعات سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی ذکر کرد و گفت: هشت کتاب برای شهدای شاخص اطلاعات و یک کتاب جامع نیز در ۱۵۰۰ صفحه که برای هر شهید دو صفحه اختصاص یافته، در این یادواره رونمایی شد.
  در این مراسم از خانواده سرداران شهید امیر عباسی، حسن جوادی روشنایی، علی اصغر حسینی محراب از خراسان رضوی، سید احمد رحیمی از خراسان جنوبی و داوود گریوانی از خراسان شمالی، تجلیل شد.
  در این مراسم از جانبازان سرافراز سرداران مجید مصباح، مجید ایافت، مجید توکلی و یعقوب علی نظری تجلیل شد.
  پیام سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در یادواره پلاک‌های پنهان، قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.