خرم آباد- رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور گفت:۳۷درصد مدارس سطح کشور توسط خیرین ساخته شده‌ است.

مجمع خیرین مدرسه ساز در دورود تشکیل می‌شود/۳۷ درصد مدارس کشور را خیرین احداث کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دورود ، جلسه بررسی وضعیت مدارس شهرستان دورود با حضور با رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، مدیر کل نوسازی مدارس استان لرستان، امام جمعه دورود، فرماندار شهرستان ، مدیر عامل مجمع خیرین استان لرستان و مدیر آموزش و پرورش دورود برگزار شد.

فرماندار دورود در آغاز این جلسه بیان داشت: کار خیرین به نوعی رسالت پیامبر است چرا که ما در مدرسه دانش‌آموزان را از تاریکی‌های جهالت به سمت نور و روشنایی هدایت می‌کنیم، پس خیریندر حقیقت پیامبران عصر خود هستند.

ماشاالله نعمتی افزود: مدرسه‌سازی سنگ زیربنا همه توسعه‌ها است، و برای ترویج هر نوع توسعه در دنیا ابتدا باید مدرسه و مدرسه‌سازی را ترویج دهیم، زیرا کانون علم، پژوهش و ... مدرسه است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه این جلسه ضمن ارائه مطالبی در خصوص نحوه فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز و میزان مشارکت این مجمع در امر مدرسه سازی،افزود: ۳۷درصد مدارس سطح کشور توسط خیرین ساخته شده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: دولت با وجود زحمات بی‌حد و حدود خود نمی‌تواند هزینه‌های ناشی از احداث مدارس را به دلیل بالا بودن آمار دانش‌آموزان پرداخت کند و اگر خیرین مدرسه‌ساز نبودند قطعا امروز نمی‌توانستیم حجم عظیم دانش‌آموزان را در کشور پوشش بدهیم.

محمدرضا حافظی از همکاری و مساعدت بیشتر در زمینه ساخت مدارس خیر ساز در شهرستان دورود خبر داد و گفت: به تلاش‌ها و پیگیری‌های مدیریت آموزش و پرورش شهرستان دورود به زودی شاهد تشکیل مجمع خیرین مدرسه ساز در این شهرستان خواهیم بود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دورود نیز در این جلسه بیان کرد: برداشتن قدم در مسیری که با میل قلبی و هزینه شخصی باشد، نشانگر لطف بی‌حد و اندازه خداوند است که قدرت فضل به این اشخاص داده‌ است و باید بدانیم بزرگ‌ترین خدمت، خدمت به خلق خدا است.

وی گفت: مدرسه‌سازی بهترین باقیات و صالحات است که خیرین از خود برجای می‌گذارند؛ زیرا در طول سالیان سال هزاران دانش‌آموز در این اماکن علم، نماز، ادب، قرآن و... می‌آموزند، که قطعا اثرات مثبت این اعمال همیشه نثار روح خیرین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.