۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 551746

نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه دو قاشق سوپخوری «کره بادام زمینی»، حداقل پنج روز در هفته، خطر پیشرفت دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

چرا «کره بادام زمینی» برای سلامتی مفید است؟

به گزارش قدس آنلاین، نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه دو قاشق سوپخوری «کره بادام زمینی»، حداقل پنج روز در هفته، خطر پیشرفت دیابت نوع ۲ را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد.

این خوراکی خوشمزه منبع غنی از منیزیوم، پتاسیم و ویتامین‌های «ای» و «ب۶» است.

کره بادام زمینی از ۵۰ درصد چربی تشکیل شده است، اما این چربی‌ها از نوع اسیدهای چرب غیراشباع و بخصوص تک مولکولی همانند اسیدهای چرب روغن زیتون است. به همین دلیل برای مقابله با کلسترول بد خون مفید خواهد بود.

در سال ۱۸۹۰، پزشکان آمریکایی این خوراکی مفید را آماده کردند تا افراد مبتلا به مشکلات دندانی از فواید غذایی و مقدار پروتئین بالای آن بهره ببرند. کره بادام زمینی همچنین ۲۶ درصد پروتئین دارد که منبع ارزان قیمتی محسوب می‌شود و برای کودکانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند، توصیه می‌شود. افزون بر این، باید به چربی‌های مفید، فیبرها و آنتی اکسیدان‌ها نیز اشاره کرد که نقش محافظت در برابر بیماری‌های قلبی عروقی دارند.

پیش از این نیز پژوهش‌ها ثابت کرده بود خانم هایی که به طور منظم کره بادام زمینی را در برنامه تغذیه خود دارند، ۳۹ درصد کمتر از دیگران در معرض ابتلا به بیماری‌های خوش‌خیم پستان هستند. به نظر متخصصان، تغییرات غیر سرطانی در بافت سینه عامل خطر ابتلا به سرطان سینه است که احتمال این بیماری را سه برابر افزایش می‌دهد.

البته توصیه می‌شود، هنگام خرید، انواع طبیعی آن انتخاب شود، زیرا بعضی کارخانه‌ها در تهیه کره بادام زمینی مقداری شکر، نمک و روغن پالم نیز اضافه می‌کنند.

هر ۱۰۰ گرم کره بادام زمینی ۶۴۰ کیلوکالری دارد که از روغن و کره حیوانی کمتر است و می‌تواند جایگزین مناسبی در تغذیه سالم باشد.

منبع:www.Top Santé.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.