بجنورد- استادیار بسیج رسانه خراسان شمالی مطالبه گری را از حقوق خبرنگاران دانست و عمق نگری در مسائل مختلف را از وظایف ذاتی رسانه ها عنوان کرد.

مطالبه گری از حقوق خبرنگاران و رسانه است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام علیرضا احمدی در نشست بسیج رسانه خراسان شمالی گفت: یکی از حقوقی که رسانه ها و خبرنگاران بر گردن مسئولین دارند مطالبه گری از آنها است و این مطالبه گری باعث پیشرفت و ارتقا سطح شئون زندگی مردم جامعه می شود.

وی حق دیگر خبرنگاران را نقد دلسوزانه و موثر عنوان کرد و افزود: همراه با نقد دلسوزانه باید عمق نگری و ژرف اندیشی توسط رسانه ها به مخاطبین انتقال یابد تا سطح تحلیل، بینش و بصیرت مردم جامعه بالا رود.

احمدی در ادامه تصریح کرد: مسئولین از اصحاب رسانه استقبال کنند و به دنبال گریز از این افراد نباشند و نقد و قلم خبرنگاران را شیرین بدانند و به آنها توجه کنند.

مسئولین، رسانه ها را مشاور خود بدانند

مسئول بسیج رسانه خراسان شمالی نیز در این نشست ضمن تیبریک روز خبرنگار گفت: مسئولان با استفاده از ظرفیت صاحبان قلم که بدون چشم داشت و با تمام توان، خیرخواهانه در استان تلاش کنند در راستای آگاهی بخشی به جامعه و امید آفرینی با بیان دستاوردهای نظام بهره برند.

زاهد احمدی اصحاب رسانه ها به عنوان  بهترین مشاور دستگاهها با توجه به شناخت و توانمدیهای آنان عنوان کرد و افزود: مسئولان با استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه دین و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی استان تلاش کنند..

وی عنوان کرد: اصحاب رسانه ای در خراسان شمالی با تمام کمبودها و کاستی ها برای رسیدن به رسالتی که دارند تمام تلاششان را به کار گرفته اند.

وی گفت: اخلاق مداری و آگاهی بخشی در کنار نقد منصفانه به عنوان یکی از مهمترین رویکرد های رسانه ای است.

رئیس بسیج رسانه استان با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده برای روز خبرنگار ادامه داد: تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران عرصه ی ایثار و شهادت درهمایش روز خبرنگار، دیدار با خانواده شهدا، رونمایی از پوستر دومین جشنواره رسانه ای ابوذر، تجلیل از رسانه های استان ، ارائه کارت خدماتی درمان، پخش مستند شهید شاخص رسانه استان از صدا و سیمای خراسان شمالی، برپایی پایگاه سلامت با حمایت بهداشت سپاه حضرت جواد الائمه (ع) در حاشیه جشنواره و حضور فرزندان رسانه ای در برنامه کودک شبکه استانی از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این روز است.

 وی در انتها خاطر نشان کرد: خبرنگاران اقشاری هستند که کمتر به خودشان می پردازند، وظیفه ی مسئولین است که از جهات مختلف خبرنگاران را حمایت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.