با پایان یافتن تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی و اتمام طرح فروش نیمه‌بهای بلیت‌های سینما، فردا و در آغاز هفته جدید اکران‌های سینمایی، چند فیلم تازه بر پرده سینماهای تهران و شهرستان‌ها می‌نشیند تا چهره جدید اکران سینمایی رونمایی شود.

شیوع «مالاریا» در سینماهای ایران

یکی از این فیلم‌ها که با تأخیری قابل‌توجه رنگ پرده سینماها را می‌بیند، فیلمی ‌از پرویز شهبازی، کارگردان مطرح سینمای ایران است که در سال ۱۳۹۴ ساخته شده و در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده است. «مالاریا» در جشنواره آن‌سال نتوانست موفقیت عمده‌ای کسب کند و تنها آذرخش فراهانی برای بازی در نقش مکمل مرد برای این فیلم نامزد شد، اما فیلم در چند جشنواره خارجی ازجمله جشنواره‌های ورشو لهستان، بوسان کره جنوبی، شیکاگوی آمریکا و... موفقیت‌هایی کسب کرد.

در این فیلم که ساخته مشترک ایران و لهستان محسوب می‌شود، ساعد سهیلی، ساغر قناعت، آزاده نامداری و آذرخش فراهانی بازی می‌کنند و داستان درباره آشنایی اتفاقی چند جوان با یکدیگر و تلاش آن‌ها برای چاره‌جویی درباره مشکلاتی است که برایشان پیش آمده است. فیلم باوجود این‌که نوشته خود شهبازی است، ایرادات مهمی‌ در فیلم‌نامه دارد.

یکی از جذابیت‌های قابل‌پیش‌بینی فیلم، نخستین حضور سینمایی آزاده نامداری در این فیلم است. شاید مطرح‌شدن دوباره نام این مجری تلویزیونی در هفته‌های اخیر به‌سبب انتشار عکس‌های وی در سوئیس، عاملی برای علاقه‌مندی مخاطبان در هفته‌های اول باشد، ولی به‌نظر می‌رسد این عامل بعد از یکی دو هفته، جذابیت خود را از دست بدهد و باید منتظر ماند و دید فیلمی‌که سعی کرده با استفاده از دستاویزهایی چون شادی خیابانی پس از اعلام موفقیت مذاکرات هسته‌ای، خود را مطرح کند؛ در گیشه دوام خواهد آورد یا نه، چراکه فیلم، رقیب قابل‌توجهی در اکران دارد؛ یک فیلم طنز و خوش‌ساخت به‌ نام «ایتالیا، ایتالیا».

این فیلم کمدی موزیکال به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده در سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و مورد استقبال بینندگان و منتقدان قرار گرفت. در این فیلم حامد کمیلی، سارا بهرامی، فرید سجادی‌حسینی، رضا سخایی، همایون ارشادی، جهانگیر میرشکاری، دانش اقباشاوی، فائزه علوی، آنامهر اخلاقی، علی ملاقلی‌پور و... بازی می‌کنند و فیلم از نامزدهای فروش خوب در این فصل است، به‌شرط این‌که بتواند در تبلیغات و معرفی خود خوب عمل کند.

در فصل جدید اکران همچنین شاهد نمایش فیلم پرستاره «زرد» خواهیم بود که در ژانر اجتماعی ساخته شده است. فیلم به این دلیل که در جشنواره نیز به نمایش درنیامده، برای منتقدان هم تازه است و باید دید حاصل کار بازیگران مطرحی چون بهرام رادان، ساره بیات، شهرام حقیقت‌دوست، بهاره کیان‌افشار، مهرداد صدیقیان، امیرعلی نبویان، آناهیتا درگاهی و... در این فیلم تین‌ایجری چه خواهد بود.

در فصل مدارس، همچنین شاهد اکران یک فیلم در گروه سنی کودک و نوجوان نیز هستیم؛ یعنی «قهرمانان کوچک» به کارگردانی حسین قناعت. این فیلم که می‌تواند به‌مدد اکران مدارس، فروش تضمین‌شده‌ای داشته باشد، از بازی بازیگرانی چون برزو ارجمند، بیژن بنفشه‌خواه، بهنوش بختیاری، آناهیتا همتی، ارژنگ امیرفضلی، نادر سلیمانی، شهرام قائدی، عباس محبوب، یوسف کرمی‌(قهرمان المپیک در نقش خودش)، افشین سنگ‌چاپ و... بهره می‌برد.

فروش نه‌چندان جالب فیلم تهمینه میلانی

فروش فیلم‌ها در هفته گذشته با برخورد به تعطیلات و نیز طرح فروش نیمه‌بها، تعریفی نداشت و تهیه‌کنندگان و شرکت‌های پخش امیدوارند با تازه شدن فصل اکران، شاهد رونق دوباره سینما باشند. در میان فیلم‌های اکران‌گذشته، همچنان «نهنگ‌عنبر۲: سلکشن رؤیا» ساخته سامان مقدم با فروش ۲۱ میلیاردی پیشتاز است و پس از آن اکسیدان اثر حامد محمدی قرار دارد که به‌تازگی فروش ده‌میلیاردی را پشت‌سرگذاشته است.

در میان فیلم‌های تازه‌تر، وضعیت فروش «نگار» آخرین ساخته رامبد جوان که نزدیک ۲ میلیارد تومان فروش داشته است و پس از آن، فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد قرار دارد که حدود یک‌میلیارد و دویست‌میلیون فروخته است. «من و شارمین» اثر بیژن شیرمرز نیز با فروشی کمی ‌بیش از ۸۰۰ میلیون تومان توانسته است از آخرین ساخته تهمینه میلانی یعنی «ملی و راه‌های نرفته‌اش» پیش بیفتد که این فیلم حدود ۶۵۰ میلیون فروش داشته است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.