رئیس سازمان حج و زیارت اعزام زائران به حج عمره را اولویت این سازمان ندانست و گفت: در حال برنامه ریزی برای اعزام زائران به حج تمتع سال ۹۷ هستیم.

اعزام به عمره اولویت حج و زیارت نیست

 قدس آنلاین- حمید محمدی عصر دیروز و در بازدید از بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه قدس در تشریح این مطلب گفت: اعزام زائران به حج عمره نیاز به ساز و کارهایی دارد که باید از سوی وزارت حج کشور عربستان تأمین شود و تا این اتفاق نیفتد حج عمره در اولویت نخواهد بود و ما فقط روی حج تمتع متمرکز خواهیم بود.

وی درباره گران شدن هزینه‌های ارائه خدمات به زائران در اربعین حسینی گفت: سازمان حج تنها یکی ازاعضای ستاد اربعین است که در وزارت کشور مستقر است. درواقع وظیفه ما فقط ثبت نام از زایران و تهیه ویزاست . برای ارائه این خدمات هم  ۱۹۹ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت می‌شود که طبق مصوبات ستاد اربعین است ضمن این که این رقم با سال‌های قبل برابر است و ما افزایش قیمت در این بخش‌ها نداشته ایم .

وی سپس  به وضعیت ارائه خدمات به زائران در عتبات عالیات اشاره کرد و گفت: در هر برنامه بزرگی ایراداتی وجود دارد که برای رفع آنها  باید تلاش شود. برای ارائه خدمات مطلوب به زائرین در اربعین  حسینی هم تلاش می‌کنیم. جدا از این که مجموعه‌های نظارت و بازرسی سازمان  حج و زیارت دائما در عتبات عالیات حضور دارند ما هم از مدت‌ها قبل در حال آسیب شناسی و ارزیابی وضعیتم تا راهکارهای مناسبی برای رفع ایرادات پیدا  و آنها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به این که یکی از موضوعات مهم سازمان حج در نجف اشرف، بحث تغذیه زائرین است، گفت:  اگرچه غذایی که  از سوی  آشپزخانه‌های «شمسا»  در اختیار زائران   قرار می‌گیرد مناسب است اما با استانداردها و شاخص‌های مد نظر ما فاصله دارد لذا  به کمک بانک‌ها در حال احداث  یک آشپزخانه صنعتی دراین شهریم که امید است  در بهمن ماه امسال به بهره برداری برسد و اگر این اتفاق بیفتد در هر نوبت ۲۵ هزار پرس غذا تولید و عرضه می‌شود که این رقم تمام ژائرانی را که ما در آن واحد در این شهر داریم پوشش می‌دهد.

به گفته وی در کربلا جهت تأمین غذای با کیفیت و متناسب با استانداردهای سازمان حج مشکلی خاصی وجود ندارد.

محمدی در خاتمه فقدان هتل‌های مناسب در عتبات عالیات بویژه در نجف اشرف را یکی از معضلات  سازمان متبوعش خواند و گفت: هتل‌هایی که در حال حاضر در این شهر وجود دارد  با استانداردهای ما سازگار نیست و برای رفع این مشکل  ضمن  ترغیب  عراقی‌ها به سرمایه گذاری دراحداث هتل‌های جدید ما هم به این موضوع ورود کردیم . یعنی با سرمایه گذاری مجموعه بانک‌های کشور  در حال احداث هتلی مناسب در این شهر  هستیم که تا چند ماه دیگر افتتاح می‌شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.