گیلان-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا از مهار آتش‌سوزی در یک هکتار از اراضی جنگلی ارتفاعات بخش لوندویل این شهرستان خبر داد.

مهار آتش‌سوزی در یک هکتار از اراضی جنگلی ارتفاعات لوندویل آستارا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از منابع طبیعی شهرستان آستارا، سرخوش کرم‌زاده با اشاره به وقوع یک فقره آتش‌سوزی در اراضی جنگلی ارتفاعات بخش لوندویل این شهرستان واقع در خان‌حیاطی و باش‌محله اظهار کرد: زمان شروع این آتش‌سوزی ۱۴ ظهر و زمان مهار آن ۲۱ شب بود.

وی میزان اراضی آسیب‌دیده را یک هکتار و علت وقوع آتش‌سوزی را وزش بادهای گرم تند و بی‌احتیاطی عوامل انسانی دانست و تصریح کرد: این آتش‌سوزی با حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی، سپاه، بسیج، نیروی‌های مردمی، شوراهای اسلامی خان‌حیاطی و پیمانکاران منابع طبیعی مهار و کنترل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با اشاره به اینکه در جریان این آتش‌سوزی ۱۱ اصله درخت، پوشش‌های گیاهی و علف‌های هرز اراضی جنگلی ارتفاعات بخش لوندویل شهرستان آستارا طعمه حریق شدند، افزود: به دلیل وجود بادهای گرم تند مأموران حفاظت از منابع طبیعی در حالت آماده‌باش هستند.

کرم‌زاده از شهروندان خواست در راستای حفاظت و صیانت از انفال الهی از روشن کردن آتش در اراضی جنگلی و مستثنیات خودداری کرده و هرگونه وقوع آتش‌سوزی را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۱۳۴۴۸۲۲۱۲۵ و یا ۹۶۹۶ به یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان آستارا اطلاع دهند.

حفاظت از ۴۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان آستارا در قالب جنگل‌ها و اراضی ساحلی به‌ عهده اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان است که ۳۲ هزار هکتار آن را گونه‌های جنگلی نظیر توسکا، افرا، ون، شمشاد، راش و بلوط تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.