جوین - با اتصال راه اهن شهرهای خراسان شمالی از طریق ایستگاه راه آهن نقاب انتقال سریع بار ترانزیتی و سفر ایمن برای مسافران ایجاد می شود.

احداث ایستگاه راه آهن «نقاب» ضروری است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یک عضو شورای شهر نقاب گفت: ایستگاه راه آهن شهر نقاب مرکز شهرستان جوین ۳ شهر خراسان شمالی را به شبکه راه‌آهن سراسری متصل می‌کند.  

حسن منجی فر تصریح کرد: ازشهرستان اسفراین به طرف ایستگاه راه آهن تشکیلاتی نقاب دو قطعه در حال انجام است، که قطعه اول آماده ریل گزاری و قطعه دوم حدود ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، واولین تونل این قطعه درقسمت شمالی شهر نقاب (معروف به کوههای حرده جوین) ایجاد شده است.  

وی اظهار امید واری کرد: با جذب اعتبارات تخصیصی تاپایان سال آینده شاهد افتتاح اتصال شهرستان اسفراین به راه آهن سراسری باشیم.  

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: با موافقت وزارت راه و شهرسازی، راه‌آهن شیروان-بجنورد-اسفراین-به ایستگاه راه آهن تشکیلاتی (نقاب) در ردیف تخصیص بودجه برای آغاز عملیات اجرایی در سال ۹۷ قرارگرفته است.  

عبدالرضا عزیزی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که از قبل انجام‌شده بود، مقرر شد شیروان از پروژه راه‌آهن مشهد-بجنورد-گرگان منفصل و به خط ریلی شیروان-بجنورد-اسفراین- (نقاب) متصل شود.  

عزیزی تصریح کرد: با طی تمام مراحل اداری و با پیگیری‌های مجدد که در خصوص اعمال ماده ۲۳ صورت گرفت، با این طرح در وزارت راه و شهرسازی موافقت شد.  

وی گفت: با نامه وزارت راه و شهرسازی به سازمان برنامه‌وبودجه، طرح خط ریلی در مسیر شیروان-بجنورد-اسفراین- (نقاب) برای آغاز عملیات اجرایی در ردیف تخصیص بودجه در سال ۹۷ قرار گرفت.  

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اتصال سه شهر اصلی خراسان شمالی به شبکه راه‌آهن سراسری ازجمله اهدافی است که با اجرای این طرح محقق می‌شود.  

بنابراین گزارش هرچند اجرای این پروژه در سه استان توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال، انتقال سریع بار ترانزیت شرق خزر به سمت افغانستان، چابهار و آب‌های آزاد و سفر ایمن برای مسافران و زائران را به ارمغان می‌آورد اما نشست‌های مختلف و پیگیرهای مکرر نتوانسته است این پروژه را به خوان آخر برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.