کرج- جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در استان البرز با بیان اینکه این استان کریدور علم و فناوری کشورنامگذاری شده است از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش با برپایی ۳۰۰ غرفه خبرداد.

دانشگاه پیام نور البرز میزبان نمایشگاه «هفته پژوهش»می شود

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عبادالله کامکار صبح امروز پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته پژوهش اظهار کرد: در این هفته تمام توان خود رابرای برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش انجام دهیم.

کامکار با اشاره به برنامه های این هفته که از۴ لغایت ۱۰ آذر ماه برگزار می شود افزود:  دانشگاه پیام نور  با ۳۰۰ غرفه میزبان برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش خواهد بود.

وی  در ادامه افزود: از  آغاز سال دبیرخانه تشکیل شد و با تبادل نظر تصمیم بر این شد که در دانشگاه پیام نور این رویداد برگزار شود.

جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در البرز گفت: سیاست ما این است که برای همگن شدن صنعت و دانشگاه این رویداد در فضای دانشگاه برگزار شود.

کامکار با بیان اینکه ۵ جلسه شورای سیاست گذاری نیز تا کنون تشکیل شده است افزود: بسترهای لازم برای چیدمان غرفه ها نیز دیده شده است.

وی با اشاره به اهمیت بالای اطلاع رسانی ویژه برنامه های هفته پژوهش گفت: این استان غنی از پژوهشگران و دانشگاه ها است و با اطلاع رسانی مناسب می توانند حضوری چشمگیرتر داشته باشند.

جانشین ستاد بزرگداشت هفته پژوهش، ترویج پژوهش و فناوری و ارتقا جایگاه فعالان این حوزه و ترغیب به تولید بیشتر علم و فناوری، عرضه یافته های پژوهشی و تبیین وضعیت پژوهش را از جمله اهداف برنامه های این هفته برشمرد.

وی با اشاره به اینکه شاهد افتتاح پارک علم و فناوری در استان بودیم افزود:  این استان کریدور علم و فناوری نامگذاری شده است که افتخار بزرگی برای استان البرز است.

کامکار در در ادامه تصریح کرد: بسترسازی برای تجاری سازی یافته ها و توسعه فن بازارها از جمله اهداف مهم پژوهش است.

این مسئول بیان کرد: باید یافته های پژوهشی به بازار راه یابد و از این رو تقویت ارتباط صنایع و دانشگاه زیر یک سقف را شاهد باشیم.

کامکار در پایان افزود : دعوت از مخترعین بنام و پژوهشگران زبده، ارزیابی عملکرد علمی دانشگاه و سنجش رتبه و جایگاه پیشرفت مراکز، افزایش حساسیت به مقوله پژوهش و فناوری، اختصاص بودجه ویژه و حرکت درون سازمانی از جمله دیگر اولویت های ذکر شده در برنامه های این هفته بشمار می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.