جوین_ رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان جوین گفت: براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین جلسات خانگی قرآن شهرستان جوین ساماندهی می شود.

جلسات خانگی قرآنی شهرستان جوین ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جوین در جمع قاریان خانگی شهر نقاب گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان جوین تصمیم گرفته ایم جلسات قرآنی خانگی در سطح شهرستان جوین را سامان دهی کنیم.  

مجید نقابی خاطر نشان کرد: باعث فخر و مباهات است، که در شهر نقاب حداقل ۵۰ مورد جلسه خانگی قرآن وجود دارد.  

وی تاکیدکرد: منظور از ساماندهی در امور خودجوش جلسات قرآنی خانگی و سنتی دخالت در امور آنان نبوده، فقط در حد رفع مشکلات و نیازهای ضروری فرهنگی و اقتصادی می باشد.

نقابی اضافه کرد: اگر ما بتوانیم به جلسات قرآنی تعدادی استاد قرآنی در تجوید و قرائت و مفاهیم اعزام کنیم، یکی از خواسته های مدیران جلسات قرآنی را اجابت کرده ایم.  
استاد قاریان خانگی قرآن گفت: این جلسات هفته ای یک بار و در منزل یکی از مشارکت کنندگان که  ۳۰ نفرقاری حضور دارند، تشکیل می شود.  

علی محمدیان اظهار داشت: جلسات قرآنی بار معنوی مطلوبی دارد ودر صورت سامان دهی فرایند یاد گیری بالاتر خواهد رفت.

وی افزود: در این جلسات هر کدام از مشارکت کنندگان حداقل نصف صفحه قرآن را قرائت می کنند، در هنگام قرائت بعصی از قواعد عربی و تجوید و نحوه قرائت به مخاطبان یاد آوری می شود.  
محمدیان گفت: در پایان هر جلسه به هر کدام از شرکت کنندگان در جلسه یک جزء قرآن برای مطالعه در منزل تا هفته بعد برایش تعیین می شود، به طوری که هر هفته یک دوره قرآنی هم انجام می شود.  
یکی از پیشکسوتان این جلسه گفت: جلسات خانگی قرآن از حدود ۲۰ سال پیش به صورت خودجوش شکل گرفته، و اگر دخالت بیرونی انجام شود، همین جلسات هم از بین می رود.  

قربانعلی نقابی خاطر نشان کرد: در این جلسات که اکثرا بازنشسته فرهنگی هستند و افراد توانمندی که در بین ما وجود داردند، می توانند جلسات قرانی را به خوبی مدیریت کنند.  

وی ادامه داد: در طول ۲۰ سال گذشته تعداد افراد کم و بیش افزایش و کاهش داشته، ولی خللی برای تعطیلی پیش نیامده، از طرفی سطح فراگیری قرائت شرکت کنند گان افزایش یافته است.  

حاج قدرت الله سر دارآبادی اظهار داشت: این جلسات به جزء معنویت شامل سایر مسائل اجتماعی، اقتصادی، مادی و بعضا سیاسی را در بر می گیرد.  

وی افزود: برحسب سفارش دین مبین اسلام هر مسلمان باید در تمام امور دینی مسلمانان مشارکت داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.