گناباد- امسال در ایام تعطیلات عید نوروز در ۲۲ روستای شهرستان گناباد مسابقات ورزشی بومی و محلی اجرا می شود .

اجرای مسابقات ورزشی بومی و محلی در روستاهای گناباد

به گزارش خبرنگارقدس انلاین، فرماندار گناباد در حاشیه ی برگزاری این مسابقات در روستای باغ اسیا  به خبرنگاران گفت: در ۲۲ روستای شهرستان گناباد مراسمی نظیر  این مسابقات تا پایان تعطیلات نوروزی با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادی مردمی برگزار خواهد شد.

محمد علی نبی پور اضافه کرد : جهت بقا و احیای بازی های بومی محلی این خطه در طول سال این گونه مراسمات به بهانه های مختلف بر گزار خواهد گردید.

 در پنجمین روز از بهار طبیعت سال ۹۷ دومین دوره از مسابقات ورزشی بومی محلی در سه رشته طناب کشی، خروس جنگی و چوب کشی همراه با بر نامه های شاد و موسیقی محلی در روستای باغ آسیا  از توابع گناباد با حضور بیش از دو هزار نفر تماشاگر و حضور مسولین شهرستان برگزار شد.

مسابقات چوب کشی و خروس جنگی به صورت انفرادی، مسابقه طناب کشی به صورت تیمی در ۶ تیم هشت نفره(تیم روستای خیبری الف، خیبری ب، روستای فودنجان، روستای بهاباد، شهید دائمی و روستای باغ آسیا) برگزار شد.

در این مسابقات تیم روستای بهاباد توانست پنج تیم دیگر را مغلوب خود سازد و جایزه این مسابقات که یک رآس قوچ بود  از آن خود کرد و بصورت حرکتی نمایشی بر روی شانه های خود دور تادور میدان مسابقات حمل نمودند.

گفتنی است که میهمانان ویژه ی این مسابقات فرماندار گناباد، بخشدار مرکزی، فرمانده سپاه پاسداران گناباد، ریاست اداره ورزش و جوانان گناباد و ریاست اداره میراث فرهنگی گناباد بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.