گیلان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها به میزبانی گیلان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ارسال آثار ۱۷ خردادماه ۹۷ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان ۲۸ تیرماه ۹۷ است.

برگزاری هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در تیر ۹۷

به گزارش قدس  آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ،  دکتر فیروز فاضلی از برگزاری هشتمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها، از سری برنامه های شانزدهمین جشنواره بین   المللی امام رضا(ع) به میزبانی گیلان خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به مناسبت میلاد با سعادت عالم آل محمد(ص) حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(شاهچراغ) و همزمان با دهه کرامت در تیرماه ۹۷ برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری جشنواره مذکور را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت   های فرهنگی، ادبی و مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف حضرت امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر آن دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، با بیان اینکه سبک زندگی رضوی، فرهنگ رضوی، سیره سیاسی اجتماعی رضوی و جلوه های رضوی چهار محور موضوعی جشنواره است، تصریح کرد: تعهدشناسی و مسئولیت پذیری، مردم دوستی و شاد ساختن همنوعان، توجه به ارزش حیاتی آب در زندگی، عقل گرایی و علم محوری، استفاده بهینه از سرمایه   ها و پرهیز از اسراف و تبذیر، پرهیز از درآمدهای نامشروع(ربا، رشوه و...)، مقابله با رفاه طلبی، بصیرت، زیست آگاهانه و شناخت زمان، قانونگرایی و رعایت اصول و معیارهای اخلاقی و اجتماعی، مقابله با انحصارطلبی و ویژه   سازی، اهمیت و جایگاه زیارت امام هشتم(ع) و تکریم امامزادگان رضوی، ویژگی های اجتماعی سیاسی دوران امام موسی کاظم(ع) و تاثیر آن حضرت در گسترش علوم و معارف اسلامی و گرامیداشت مناسبت های رضوی از دیگر محورهاست.

این مسئول فرهنگی، «اقتصاد مقاومتی» را موضوع ویژه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها دانست و گفت: آثار تولید شده می بایست در محورهای آسیب   پذیری اقتصادی و عوامل موثر بررشد کسب و کار، اصلاح الگوی مصرف و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات داخلی و توزیع عادلانه ثروت و نقش آن در توسعه و رشد تولیدات ملی باشد.

فاضلی، با تاکید بر کلیه آثار ارسالی باید در محورهای تعیین شده و با استفاده از احادیث و روایات رضوی باشد، عنوان کرد: شرکت کنندگان در بخش مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری می توانند آثار خود را در هفت رشته «تیتر»، «سرمقاله و یادداشت»، «خبر»، «گزارش»، «مصاحبه»، «عکس » و «مقاله» به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند . فعالان عرصه رادیو و تلویزیون نیز می بایست آثار تولیدی خود را در دو رشته «خبر» و «گزارش خبری» در محورهای ذکر شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه شاعران می توانند اشعار خود را با موضوع «فرهنگ رضوی» که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری کشور منتشر شده است به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، متذکر شد: «گرافیک رضوی در رسانه ها» بخش ویژه جشنواره هشتم می باشد و لذا شرکت   کنندگان در این بخش می توانند در سه رشته «تصویرسازی»، «صفحه آرایی نشریه و طراحی جلد» و «آرم و نشانه» که در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه   های خبری(دارای مجوز) منتشر شده است، به ارسال آثار بپردازند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: آثاری که در فاصله زمانی ۳ تیر ۹۶ لغایت ۱۰ خرداد ۹۷ در یکی از نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه   های خبری دارای مجوز منتشر و یا در بخش های خبر و گزارش خبری شبکه های سراسری و استانی صداوسیما پخش شده است در جشنواره شرکت داده می شوند.

فاضلی، آخرین مهلت ارسال آثار را ۱۷ خردادماه ۹۷ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را ۲۸ تیرماه ۹۷ دانست و یادآور شد: پدیدآورندگان آثار می توانند در هر رشته، حداکثر سه اثر به دبیرخانه جشنواره به نشانی رشت، خیابان حافظ، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور فرهنگی، دبیرخانه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در رسانه ها ارسال کنند.

وی با بیان اینکه محتوا و مضمون آثار از سیره و معارف امام رضا(ع)، آموزه های رضوی، اهل بیت(ع) و قرآن کریم الهام گرفته باشد، گفت: اطلاع رسانی جشنواره از طریق تارنمای شمس توس به نشانی «gilan.shamstoos.ir» و فرایند ثبت نام و ارسال اثر از طریق «portal.shamstoos.ir» انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.