همدان - رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان به عملکرد شهرداری همدان در استقبال از بهار از ۱۰۰ نمره ۸۰ داد.

شهرداری همدان در استقبال از بهار نمره ۸۰ گرفت

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسالمی شهر همدان، کامران گردان در کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا با موضوع ارزیابی اقدامات شهرداری در نوروز برزگرا شد افزود: اقدامات و زحمات پرسنل شهرداری مناطق و سازمان‌ها زحمات برای آمادگی شهر در ورود به بهار قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه در بحث خدمات شهری نظافت شهر وضعیت مناسب و خوبی داشته و زبانزد مردم و مسافران بوده است، افزود: کارهای خوبی در بحث باکس‌های زباله، نظافت شهر، رنگ‌آمیزی و شستشوی باکس‌های زباله و جمع‌آوری زباله انجام شد که امیدواریم اقدامات انجام شده پایدار باشد.

گردان با اشاره به ساماندهی و نصب تابلوها و علائم رانندگی و نوآوری در اقدامات از جمله چراغ‌ها و خط کشی‌ها، اضافه کرد: در حوزه کنترل و نظارت شهرداری زحمات بسیاری خوبی انجام شد و کارهای خوب و موثری صورت پذیرفت که در بحث ساماندهی دستفروشان در پیاده‌راه بوعلی، میدان امام(ره)، اکباتان، گنجنامه و میدان باباطاهر با درایت خاص و استفاده از سایر نیروها از دادستانی، نیروی انتظامی و... در روز دوم عید انجام شد.

وی با تأکید بر اینکه مشکلاتی در سطح شهر در خصوص ساماندهی دستفروشان هست که باید در مراحل بعد انجام شود، ادامه داد: پاک‌سازی گنجنامه از دستفروشان اقدامی بجا و خوب بود که باید ماندگار شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: نوروز امسال اتوبوس‌های گردشگری برندی برای همدان شد و آوازه‌ای در سایر شهرها بود؛ با برنامه‌ریزی خوب تعداد زیادی از مسافران از این اتوبوس‌ها استفاده می‌کردند و توضیحات گردشگری نیز ارائه می‌شد.

وی با بیان اینکه امسال المان نوروزی از نظر کیفیت و کمیت نسبت به سال‌های قبل پایین‌تر بود، یادآور شد: درخواست داشتیم که المان‌های ماندگار و به عنوان جاذبه گردشگری نصب شود؛ باید سعی کنیم هزینه‌ها در این بخش برگشتی برای شهر داشته باشد.

گردان با تأکید بر اینکه به جز چند مورد سایر المان‌های نصب شده را قبول ندارم، اظهار کرد: المان‌های قدیمی نیز نصب شده که باید برخی از این المان‌ها جمع‌آوری شود؛ تأکید شده بود المان‌ها به گونه‌ای باشد که یک سوم آنها ماندگار باشد.

وی عملکرد سازمان خدمات موتوری و مدیریت پسماند را مثبت ارزیابی کرد و  گفت: برخی المان‌های فضای سبز نصب شده در سطح شهر خوب بود اما دیر شروع شد و در بحث المان‌ها باید از اکنون برای سال آینده برنامه‌ریزی شود، نیاز به تعویض تیم و الگوپذیری از دیگر شهرهای موفق در این زمینه است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با یبان اینکه در امر گل کاری چند روزی دیر اقدام شد که این امر باعث شد جلوه زیبای گلها دیده نشود، بیان کرد: نورپردازی در قسمت‌های مختلف شهر از جمله مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآن و پیاده‌راه میدان امام(ره) عالی و از برندهای شهر همدان بود.

وی با اشاره به جشن برگزار شده در پیاده‌راه با همکاری منطقه یک و معاونت خدمات شهری با حضور نماینده ولی فقیه در استان، افزود: باید اینگونه کارها را با این کیفیت در مناسبت ها انجام داد چرا که اینگونه برنامه ها نشاط اجتماعیرا به دنبال دارد.

گردان با بیان اینکه در مجموع به شهرداری در حوزه ارائه خدمات به مناسبت نوروز نمره ۸۰ می‌دهم اظهار کرد: محاسن و معایب را در برنامه ها باید دید تا ضمن تقویت محاسن در راستای رفع نواقص اقداماتی صورت پذیرد تا در ایام تابستان با توجه به پررنگ شدن بحث گردشگری و رویداد همدان ۲۰۱۸ نواقص رفع شود.

ضرورت رفع نواقص خدمات شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اضافه کرد: در بحث خدمات شهری به ویژه سازمان ترافیک و حمل و نقل و سازمان سیما منظر ۲۰ روز به عید با سرعت بالا و نیروی بسیار کارها را انجام می‌دهند.

علی فتحی با تأکید بر اینکه باید طی سال آسیب‌ها و نواقص جبران شود، ادامه داد: باید جمعیت ۶۰۰ هزار نفری همدان، شهر را طی سال خوب ببینند و رفع نواقص و زیبایی‌ها تنها مختص سال نو و به دلیل حضور گردشگران و مسافران نباشد.

وی خواستار یک‌مرحله‌ای شدن ساعت کار پاکبانان شد و خاطرنشان کرد: با ساعت کاری کنونی، زندگی این افراد مختل شده و باید شیفت‌بندی به صورت دو یا سه شیفت صورت گیرد تا هشت ساعت به صورت پیوسته کار کنند و زمان آزاد نیز داشته باشند.

دستفروشان همدان ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای اسلامی شهر همدان هم با تاکید بر اینکه دستفروشان در شهر همدان ساماندهی و شناسنامه‌دار شوند گفت: همه ما به دنبال بهبود فرآیندها هستیم و رعایت اقتصاد مقاومتی به معنای درست هزینه کردن است که باید این مهم را در نظر داشته باشیم.

حسین قراباغی پیوستگی المان‌های نوروزی با فضای سبز را خوب ارزیابی کرد و افزود: باید این موضوع بررسی شود که آیا با هزینه صورت گرفته آیا می‌شد کار بهتری انجام داد؛ بحث ما انجام کارها به نحو احسن است.

قراباغی تجزیه و تحلیل عملکردها را عامل موفقیت و رفع نواقص دانست و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال ۹۷ گفت: در راستای حمایت از کالاهای ایرانی باید نسبت به شهر خود و مسائل مربوط به آن تعصب داشته باشیم و در این مورد اولویت را استفاده از کالاهای بومی و استانی قرار دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه اتفاقات به مناسبت سال نو در همدان خوب و زیبا بود و با توجه به شرایط آب و هوایی خوب کار شد، گفت: برای رویداد ۲۰۱۸ باید اقدامات درستی انجام شود که تبلیغات و المانهای شهر در این زمینه بسیا رحائز اهمیت که باید به این موارد بیشتر توجه شود.

رضوان سلماسی با بیان اینکه زحمات در حوزه خدمات شهری باید جایی دیده شود، یادآور شد: در بحث آموزش باید کار کنیم که زحمات صورت گرفته در سطح شهر ماندگار و قدردانی شود؛ در صورتی که در بحث آموزش و فرهنگ‌سازی کار شود زحمات به بار می‌نشیند.

رئیس کمیسیون شهرسازی معماری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در نوروز ۹۷ پویایی در مدیریت شهری همدان حاکم بود گفت: همدان از حیث پاکیزگی بی‌نظیر است که جای تقدیر دارد.

نرگس نورالله‌زاده با بیان اینکه فضاسازی های در بخش فرهنگی بویژه نصب المان یا تصاویری از شهداء بخصوص در ورودی شهر ضعیف بود ،گفت: این مورد باید تقویت شود؛ باید به یاد داشته باشیم مدیون کسانی هستیم که ایثار کردند.

وی با بیان اینکه گویا امسال المان‌ها با توجه به اینکه مدیرعامل سازمان سیما منظر شهرداری دو کار را همزمان انجام می‌داد، تحت تاثیر قرار گرفته بود، گفت: بحث المان‌ها سال‌های گذشته بهتر بود.

رفع سد معبر گنجنامه با عزم همگانی صورت گرفت

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان با بیان اینکه رفع سد معبر گنجنامه با عزم همگانی صورت گرفت، گفت: حجم گلکاری در همدان از نظر کمیت، خوب اما از نظر کیفیت مطلوب نبود و این دلیل کم کاری نیست.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه در لکه‌گیری آسفالت کار فوق‌العاده‌ای انجام شده بود اما برخی مناطق باقی مانده افزود: در بحث رفع سد معبر عزم همگانی را در گنجنامه شاهد بودیم و شورا و دستگاه‌های اجرایی متولی، فرماندار، دادستان و شهردار دنبال کار بودند و کار بزرگی در این زمینه انجام شد.

عسگریان با تأکید بر اینکه اهمیت رفع سد معبر در سطح شهر ، اضافه کرد: سد معبر پیاده‌راه میدان امام(ره) و حاشیه شهربازی همچنان برقرار بود.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و امور اداری شورای شهر همدان تاکید کرد: باید به گونه‌ای اقدام کنیم که در دو رویداد ۲۰۱۸ نواقص کمتر و هماهنگی در زیباسازی و مبلمان شهری داشته باشیم.

دیگر عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه زحمات بی نظری طی ایام نوروز در سطح شهر صورت گرفت، یادآور شد: شهر خوب در تراز انقلاب اسلامی این است شهروندان دائما بوی خدا را در شهر احساس کنند؛ برای رسیدن به این منظور اولویت کار در شهر خدمت خالصانه در جهت رضایت شهروندان است.

اکبر کاووسی‌امید با تأکید بر اینکه توسعه آرامش برای مردم در شهر و بین گردشگران از مولفه‌های بسیار مهم بود که در سیما منظر خوب به آن پرداخته شد، اظهار کرد:  هرچه شهر بیشتر طبیعی باشد توسعه آرامش بیشتر خواهد شد؛ جهت‌گیری المان‌ها و چیدمان آنها نیز آرامش را در جامعه توسعه می‌دهد.

وی با بیان اینکه در بحث ترویج فرهنگ ایثار زیرساخت‌ها زیربنایی اتفاق افتاد اما در روبنایی این اتفاق رخ نداد، گفت: اگر زودتر اقدام می‌شد زیرساخت‌های روبنایی نیز محقق می‌شد؛ مدیران در شهر ایثار کردند.

جمع‌آوری ۱۰۰ دستفروش از گنجنامه

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد استقبال از بهار، با بیان اینکه در حوزه خدمت شهری قطعاً کار بدون نقص نیست اما عملکرد قابل قبولی طی نوروز انجام شده است ، گفت: طی ایام نوروز کمترین آسیب با توجه به سرعت وزش باد را در همدان داشتیم و در بحث سد معبر، مدیریت پسماند و جمع‌آوری زباله نیز کمترین مشکل را داشتیم و در حوزه خدمات شهری سربلند بودیم.

وحید علی‌ضمیر به اقدامات به دلیل وزش باد در ایام نوروز فروردین اشاره کرد و اضافه کرد: در وزش باد شدید با مدیریت و زحمات همکاران کمترین تبعات و مشکل را داشتیم؛ زحمات آتش‌نشانی و کارگران فضای سبز و خدمات شهری نیز در این راستا و در پاکسازی قابل تقدیر است.

علی‌ضمیر در ادامه با بیان اینکه در حوزه فضای سبز و زیباسازی، امسال کارها را با کیفیت بهتر انجام دادیم، گفت: با فراخوان طرح، بیش از دو برابر  حدود ۴۳۰ طرح به سازمان سیما و منظر شهری رسید که از بین طرح‌ها المان‌ها انتخاب، سفارش و ساخته شد.

وی با بیان اینکه در فضای سبز نیز به لحاظ کمیت و کیفیت نسبت به سال گذشته کم نداشتیم، افزود: اولین سالی بود که المان گل را در سطح شهر داشتیم؛ به لحاظ حجم کاشت گل در المان‌ها، طی ایام تعطیلات چهار فصل را داشتیم و با این شرایط  فضای سبز و گلکاری انجام شد.

وی تبعات جمع‌آوری دستفروشان را از دیگر مشکلاتی برشمرد و یادآور شد: سعی داریم بحث نگهداری و رفع سد معبر را به بهترین شکل طی سال داشته باشیم.

گفتنی است در ادامه مدیران شهرداری به بیان عملکرد مناطق و سازمانهای زیرمجموعه شهرداری همدان در استقبال از بهار پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.