اراک- مدیر فرودگاه اراک گفت: تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه فرودگاه‌های اراک، همدان و خرم‌آباد در حوزه خدمات سفر به امضا رسید.

تفاهم‌نامه سه‌جانبه فرودگاه‌های اراک، خرم‌آباد و همدان منعقد شد

 به گزارش قدس انلاین ، به نقل از روابط عمومی ،مدیر کل فرودگاه اراک رحیم حسین‌نسب اظهار کرد: به منظور ارائه و استفاده حداکثری خدمات سفر از طریق فرودگاه تفاهم‌نامه‌ همکاری میان فرودگاه های اراک، همدان و خرم‌آباد به امضا رسید.

وی با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه با مدت زمان باز و نامحدود تنظیم شده است، گفت: براساس این تفاهم‌نامه تلاش خواهد شد پروازها به صورت هماهنگ بین سه فرودگاه انجام شود به شکلی که مقاصد پرواز بین فرودگاه‌های تقسیم شود تا در طول هفته به فراخور نیاز مسافران امکان انجام پروازهای مختلف وجود داشته باشد.

حسین‌نسب بیان کرد: این تفاهم نامه فعالیت مشترک در حیطه‌های مختلف را در نظر گرفته است به این معنی که برای راه‌اندازی پروازهای مختلف، همکاری با شرکت‌های هواپیمایی، تعریف مسیرهای گوناگون و واگذاری مقاصد خاص به فرودگاهی مشخص نیز در نظرگرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه مقاصد سفرها برای اراک مشخص است و عموما با اولویت سفرهای کاری، زیارتی و سیاحتی تعریف می‌شود، افزود: این چرخه برای همدان و خرم‌آباد متفاوت است به شکلی که برای همدان اولویت سفرها به شکلی سیاحتی، زیارتی و کاری و برای خرم‌آباد اولویت به شکل سیاحتی، کاری و زیارتی است و قطعا براساس اولویت و نیاز مسافر و مخاطب، پروازها راه‌اندازی و بین سه فرودگاه تقسیم می‌شود.

مدیر فرودگاه اراک تصریح کرد: این همکاری سه جانبه قطعا انگیزه‌ای برای شرکت‌های هواپیمایی خواهد بود که برای پروازهای خود با یک فرودگاه در تماس نبوده و با سه فرودگاه و جمعیت حدود 5 میلیون نفری مواجه خواهند بود.

وی علت همکاری سه‌جانبه بین این سه فرودگاه را نزدیکی سه استان دانست و اظهار کرد: با توجه به اشباع پروازها در فرودگاه مهرآباد این همکاری سه جانبه قطعا بار ترافیکی این فرودگاه را می کاهد و همچنین ترددهای جاده‌ای و حتی حوادث احتمالی را کاهش خواهد داد.

حسین‌نسب عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در سطح اول فرودگاهی تنظیم و منعقد شده است و در مرحله دوم باید برای تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مردم توافق استانی انجام گیرد. این اطلاع‌رسانی باعث می‌شود که شهروندان به جای انتخاب یک فرودگاه دو گزینه دیگر را نیز پیش رو داشته باشند و پروازهای خود را از استان‌های همجوار انتخاب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.