مدیر انتشارات نوید شیراز با بیان این که مردم باید به نمایشگاه کتاب بیایند گفت: اگرچه نبود پارکینک عمومی برای بازدیدکنندگان ایجاد مشکل می‌کند اما نباید اجازه دهیم مشکلات باعث یاس و ناامیدی ما شود

باید نمایشگاه را به قدری جذاب کنیم که مردم در هر شرایطی بیایند

به گزارش قدس آنلاین، داریوش نویدگویی، مدیر انتشارات نوید شیراز و مدیر کمیته علمی و فرهنگی سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داریوش نویدگویی در خصوص خبر اخیر رئیس پلیس راهور تهران بزرگ مبنی بر عدم دسترسی بازدیدکنندگان نمایشگاه به پارکینگ‌های عمومی اظهار کرد: از این خبر بی‌اطلاع بودم و تا جایی که در جریان هستم گفته شده اتفاقاً امسال نسبت به دوره‌های گذشته پارکینگ‌های بسیاری برای سهولت رفت و آمد در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت که گویا به نظر می‌رسد چنین امکانی دیگر فراهم نیست.

وی در ادامه با اشاره به تبعات چنین تصمیمی گفت: مسأله اول اینجاست که نمایشگاه تا بعد از ظهر در محدوده طرح زوج و فرد خودروها قرار داد و بد نیست که از وسایل نقلیه عمومی استفاده شود. چه مسئولین و چه مردم باید تمام تلاش خود را برای برپایی یک نمایشگاه آبرومند و خوب بکار گیرند. به طور مثال در نمایشگاه کتاب فرانفکورت که بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیاست و از سراسر جهان جمعیت بسیاری به این رویداد بین‌المللی می‌آیند و اتفاقا در قلب شهر فرانکفورت هم برپا می‌شد، کوچکترین نشانی از ترافیک و بی‌نظمی شهری دیده نمی‌شود.

نویدگویی تاکید کرد: علتش هم این است که راهکارهای لازم برای این مهم از سوی مسئولان نمایشگاه سنجیده شده است. ما هم باید راهکارهای لازم در این باره را پیدا کنیم. اگر بپذیریم پلیس برای جلوگیری از ازدحام و ترافیک بیشتر چنین تصمیمی گرفته است بهتر است مردم هم همکاری لازم را داشته باشند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. اتفاقاً مترو بهترین وسیله است و متروی تهران هم امکانات خوبی به لحاظ تعدد ایستگاه‌ها دارد.

مدیر انتشارات نوید شیراز تصریح کرد: بنابراین اگر پلیس  از نظر قانونی چنین تشخیصی داده، همه دست به دست هم دهیم و با هر وسیله نقلیه‌ای که ممکن است به نمایشگاه بیاییم و به نظرم هیچ چیزی نباید باعث یأس و ناامیدی در ما شود. البته این مطلب هم درست است که کسانی که از نمایشگاه کتاب خرید می‌کنند ممکن است با سختی‌هایی مواجه شوند. نکته دیگر این که در این حالت ممکن است بگوییم کسی که دنبال کتاب باشد می‌تواند همان کتاب‌ها را در میدان انقلاب هم پیدا کند که متاسفانه موضوع بساط کردن کتاب‌ها در حاشیه خیابان انقلاب و تخفیف‌هایش خود به تنهایی یک معضل بزرگ فرهنگی است که باید حتما آن را آسیب شناسی کرد و برایش چاره‌ای یافت.

مدیرکمیته علمی و فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران در ادامه تأکید کرد: اولین راهکار ما این است که باید فضای نمایشگاه را به قدری برای بازدیدکنندگان جذاب کنیم که بخواهند در هر شرایطی به نمایشگاه بیایند. حضور فرهیختگان و اهل ادب و هنر در نمایشگاه می‌تواند انگیزه‌ای برای بازدیدکنندگان باشد. در واقع ما باید نمایشگاه کتاب را از حالت فروشگاه کتاب خارج کنیم و در واقع مکانی همچون یک موزه ایجاد کنیم. ما در کمیته علمی و فرهنگی برنامه‌های جامع و خوبی تدارک دیدیم و امیدوارم بتوانیم نظر مردم را جلب کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.