دادستان کاشمر بر جلوگیری ساخت و سازهای غیر مجاز و ویلا سازی در باغات و زمین های کشاورزی تاکید کرد.

دادستان کاشمر:جلوی ویلاسازی در اراضی و باغات کشاورزی باید گرفته شود

غلامرضا طالعی در گفت‌وگو با  ایسنا، با اظهار تاسف از این که بر اساس اطلاعات کسب شده شاهد هستیم در قسمت‌های مختلف شهر و در هر کجا که امکانش بوده و دیدند کسی حرفی نمی‌زند و معترض نمی‌شود سنگ روی سنگ گذاشته و بنایی ساخته‌اند، اظهار کرد: در قسمت‌های مختلف شهر از جمله اراضی کلاته بزی، اراضی حسین آباد، شمال، جنوب، شرق و غرب این شهر اقدام به تفکیک زمین کرده و با تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

طالعی با بیان اینکه هرچند تمامی زمین‌های محور کاشمر به مشهد باغ است اما سودجویان ابتدا آن‌ها را تبدیل به زمین زراعی کرده و سپس درختان را قطع کرده و به مرور اقدام به ویلاسازی می‌کنند، اظهار کرد: اکنون نمای این محور فقط ویلا شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر با این روند پیش برود تا چند سال آینده هیچ خبری از اراضی زراعی و باغی در منطقه نخواهد بود، گفت: متاسفانه این اتفاق در سطح وسیعی از کلاته بزی هم افتاده است.

دادستان کاشمر همچنین از تصرفاتی در محور کاشمر به کوهسرخ معرف و به شصت دره خبر داد و افزود: رودخانه و انهار جز انفال و جز اموال بیت المال و عمومی بوده که باید از آن‌ها حفاظت و صیانت شود.

طالعی با بیان اینکه هرچند منابع آبی شهر کاشمر از منطقه شصت دره تامین می‌شود اما عده‌ای به خود جرات داده‌اند که رودخانه را تصرف کنند و اطراف آن را حتی فنس کشی هم بکنند، بیان کرد: عده‌ای به بهانه ایجاد نمازخانه بخشی از زمین‌های این محور را به تصرف در آورده در صورتیکه هر اقدامی باید با مجوز و براساس قانون باشد.

وی با طرح این سوال که مسئولان مربوطه در این حوزه کجا هستند که به این راحتی متخلفان جرأت کرده‌اند جولان دهند و روز به روز بر تصرفاتشان بیفزایند، افزود: چرا بستر رودخانه به این مهمی که تصرف شده تاکنون توسط مسئولان مربوطه تعیین تکلیف نشده است؟

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه اگر این مسائل دغدغه می‌بود تاکنون باید مراحل قانونی انجام می‌شد، بیان کرد: به رغم اینکه باید بلافاصه جلوی تخلفات گرفته می‌شد اما در حال حاضر مهمترین مشکلی که داریم مربوط به ادارات مربوطه است که اقدامات لازم را انجام نداده‌اند.

طالعی با تاکید براینکه باید از مسئولان پرسید که چرا تاکنون پیگیری این تخلفات نبوده‌اند، خطاب به مسئولان گفت: اگر تاکنون پرسش نشده و یا نوع پرسش جدی از شما نبوده یقین بدانید از امروز این پرسش‌ها جدی خواهد بود و هر مسئولی در حوزه مربوطه خود باید پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه به خاطر اهمیت بستر رودخانه در محور کوهسرخ که موجب تغذیه روستاها می‌شوند به صورت جدی به این موضوع ورود خواهیم کرد، افزود: همه مسئولان باید با پیگیری‌های جدی و به صورت ضرب‌العجل نسبت به آزاد سازی بستر و حریم رودخانه اقدام کنند.

طالعی با اشاره به اینکه در صورت هرگونه کوتاهی در این مسیر موضوع را با جدیدت از طریق مراجع نظارتی پیگیر خواهیم شد، بیان کرد: در صورت هرگونه کوتاهی در شهرستان نه تنها موضوع را به مسئولان و مقامات بالادستی انتقال خواهیم داد و از آن‌ها درخواست پیگیری می‌کنیم بلکه خودمان هم از طریق مراجع نظارتی و سازمان بازرسی ورود کرده و اگر کوتاهی و سهل انگاری باشد جهت صیانت از حقوق بیت المال برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه جهت حفاظت از اراضی ملی شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی در شهرستان تشکیل شده است، گفت: باید تمامی مشکلات در این حوزه آسیب شناسی شود.

دادستان کاشمر با اعلام اینکه در جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی مسائل و مشکلات توسط مسئولان مربوطه بیان و بررسی می‌شود، اظهار کرد: در برخی موارد می‌شود همان ابتدا اقدامات لازم انجام و جلوی متخلفین را گرفت اما برخی موارد نیازمند تشکیل پرونده قضایی است که پروسه طولانی‌تر می‌شود و باید زودتر تعیین تکلیف شده و رای قطعی قضایی صادر گردد.

وی با بیان اینکه در این راستا شعبه ویژه ای در دادسرا و دادگاه راه اندازی می‌شود تا به طور ویژه تخلفات پیگیری و در کوتاه ترین زمان ممکن مسائل بررسی و جلوی تخلفات گرفته شود، افزود: بدون شک همه مسئولان در این زمینه دغدغه دارند فقط باید هماهنگی شود و گام های بلندی برداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.