ایلام- معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان ایلام گفت: برخی کشاورزان ایلام بدلیل عدم افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، حاضر به فروش این محصول به دولت نیستندو در حال حاضر خرید این محصول استراتژیک در استان کاهش یافته است.

عدم افزایش قیمت گندم؛ علت کاهش خرید تضمینی در ایلام

محمدعلی اقدسی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، اظهارداشت: به همین دلیل برخی کشاورزان، حاضر به فروش گندم و محصول امسال خود به دولت نیستند و در حال حاضر خرید این محصول استراتژیک در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان استان ایلام خریداری شد، افزود: تاکنون حدود ۱۷۰ هزار تن گندم با قیمت هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان، از کشاورزان استان خریداری شده و کار برداشت گندم در مناطق شمالی استان هنوز به اتمام نرسیده، اما عمده محصول گندم استان مربوط به مناطق جنوبی بوده که کار برداشت و خرید آن به اتمام رسیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان ایلام با اشاره به خشکسالی فصل پاییز و زمستان گذشته و خسارت فراوان به کشت دیم، بیان داشت: خشکسالی نیز مزید بر علت شده تا تولید و خرید گندم از کشاورزان ایلامی در سال جاری کاهش چشمگیری داشته باشد.

محمدعلی اقدسی به حضور دلالان و سودجویان برای خرید گندم از کشاورزان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: دولت با ایجاد سامانه خرید و ثبت مشخصات کشاورزان، دست دلالان را کوتاه کرده و این افراد نمی توانند پس از انبار کردن گندم، این محصول را با نرخ بیشتر به دولت بفروشند.

وی همچنین با اشاره به خرید ۱۳ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی، یادآور شد: سال گذشته حدود ۷ هزار تن کلزا در استان ایلام کاشت و برداشت شد که در سال جاری با حمایت های جهادکشاورزی و افزایش خرید تضمینی این دانه روغنی، کاشت این محصول افزایش چشمگیری داشته و میزان خرید آن نسبت به سال گذشته، ۲ برابر افزایش یافته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.