قدس انلاین : معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد گفت: تکیه بر نشاط اجتماعی در کنار تقویت روحیه دینی مردم در ویژه برنامه‌های دهه کرامت شهرداری مشهد مورد توجه قرار گرفته است.

تکیه بر نشاط اجتماعی در کنار تقویت روحیه دینی مردم در دهه کرامت
دکتر هادی بختیاری که  در نشست خبری تشریح برنامه‌های معاونت فرهنگی شهرداری مشهد به مناسبت دهه کرامت در محل شهرداری مشهد سخن می‌گفت در ادامه اظهار کرد: از ولادت حضرت فاطمه معصومه تا ولادت امام رضا(ع) مناسبتی است که در سالیان اخیر در کشور ما تحت عنوان دهه کرامت نامیده شده است و مردم و مسئولین ما می‌کوشند تا این مناسبت را پاس بدارند.
معاون فرهنگی شهردار مشهد تصریح کرد: شهرداری مشهد هم به عنوان یک نهاد خدماتی همواره برنامه‌هایی را در این حوزه داشته است و امسال نیز برنامه‌هایی در این زمینه تدارک دیده شده است.
بختیاری خاطرنشان کرد: رویکرد مدیریت شهری مشهد در باب مناسبت‌ها در وهله اول تقویت رویکرد دینی و مذهبی جامعه است زیرا جامعه ایرانی یک جامعه دینی است که هم از منظر مودت و هم از منظر پیروی از سیره ائمه هدی تلاش داشته است اگر چه که این حرکت در بازه‌های مختلف فراز و فرودهای خاص خودش را داشته است.
وی عنوان کرد: جامعه ما امروز با مسائل و نیازهای روبرو است که از منظر ائمه هدی می‌توان به این نیازها پاسخ داد و مشکلات را رفع کرد.
معاون فرهنگی شهردار مشهد اضافه کرد: جامعه ما می‌تواند از سبک زندگی ائمه بهره ببرد و به تعبیر حضرت امیر(ع) پیامبر(ص) طبیبی است کهخ به دنبال مریض‌ها و مشکلاتشان می‌گردد برای کمک به آن‌ها.
بختیاری با بیان اینکه ما باید از این سیره برای حل مشکلاتمان بهره ببریم؛ گفت: ما باید از آموزه‌های ائمه اطهار برای حل مشکلاتی نظیر فقر تعاملات اجتماعی و... استفاده کنیم. 
معاون فرهنگی شهردار مشهد اظهار کرد: موضوعاتی مثل مهربانی و گذشت و مدارا نیز از نیازهای مهم جامعه امروز ماست که در عرصه‌های مختلف ظهور و بروز دارد و از طرفی در فرهنگ دینی ما برای آن راه حل‌های مشخصی وجود دارد.
وی ادامه داد: ما برای دهه کرامت امسال موضوع مهربانی را به صورت ویژه مورد توجه قرار دادند و شعار امام مهربانی، شهر مهربانی را برای برنامه‌های این دهه در نظر گرفته‌اند که این شعار بر اساس حدیثی از امام رضا(ع) انتخاب شده است که می‌فرماید: مهربانی با مردم نیمی از خردمندی است.
معاون فرهنگی شهردار مشهد تصریح کرد: راهبرد بعدی ما مردمی کردن برنامه‌های ماست که در همین راستا توجه و تاکبد ما بیشتر بر آن است که برنامه‌هایی را طراحی کنیم که عامه مردم بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و دعوت‌های ما نیز در همین راستا دعوت‌های عمومی خواهند داشت هرچند که ممکن است برخی برنامه‌های ما مخاطب خاص داشته باشند مانند ویژه برنامه معلولین.
بختیاری خاطرنشان کرد: معنای دوم مدنظر ما از مردمی کردن فعالیت‌ها است که از مکان‌های عمومی شهر برای برنامه‌ها و فعالیت‌ها استفاده کنیم.
وی افزود: راهبرد سوم ما در این راستا آن است که برنامه‌هایی را طراحی کنیم که به سلیقه مردم نزدیک باشد به نحوی که مردم بتوانند با برنامه‌های ما ارتباط برقرار کنند و احساس کنند که سلیقه‌ آن‌ها به سلیقه برنامه‌سازان نزدیک است.
معاون فرهنگی شهردار مشهد عنوان کرد: راهبرد چهارم ما در این مسیر نیز آن است که خود مردم برنامه‌ها را اجرا کنند زیرا در این حالت سه راهبرد قبلی هم می‌تواند به دست بیاید و در کنار آن شهرداری بیشتر وظیفه تسهیل‌گری را بر عهده داشته باشد.
دکتر بختیاری با بیان اینکه مردمی کردن از راهبردهای اساسی شهرداری در همه حوزه‌هاست؛ اضافه کرد: به خصوص در حوزه فرهنگی تاکید شده است که ما باید الگوهایی برای مردمی کردن هرچه بیشتر فعالیت‌ها را ارائه کنیم.
وی گفت: نشاط اجتماعی و تقویت آن نیز از دیگر راهبردهای ما در مناسبت‌های مختلف به خصوص در حوزه فعالیت‌های مصادف با برنامه‌های مذهبی شاد از جمله ولادت‌ها و... است تا بتوانیم تا حدودی مشکلاتی نظیر مشکلات اقتصادی و... را تحت الشعاع قرار دهیم آن هم به نحوی که بتوان از شادی جمعی و مردمی هرچه بیشتر استفاده کرد.
در ادامه این نشست معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد طی سخنانی اظهار کرد: ما در دهه کرامت بیش از دو هزار نوبت برنامه اجرا خواهیم کرد که محل اجرای آن‌ها در فرهنگ‌سراها و پارک‌ها و ... خواهد بود که امیدواریم مورد توجه مردم قرار گیرد.
دکتر محسن مصحفی ادامه داد: برنامه‌ای در بوستان وفا به مدت 10 شب برگزار خواهد شد که برنامه شاد و متنوعی با اجراهای برنامه‌های شاد سنتی و آیینی خواهد بود. 
وی افزود: پیاده راه امید و مهربانی در چهارراه مخابرات، برنامه یک بعدازظهر خانوادگی در خیابان امامت، جشنواره فرهنگی و هنری در کوهسنگی و... از جمله برنامه‌های عمده ما در دهه کرامت به شمار می‌رود که در کنار آن برنامه‌هایی مانند: جشنواره غذا، پاتوق‌های فرهنگی، نورافشانی، جشن ولادت حضرت معصومه و تقدیر از دختران نمونه، مسابقه بزرگ خاطرات خوش من از حرم، تورهای حرم شناسی، برنامه‌ای هدیه‌ای برای زائر، جشنواره کودک شاد در حاشیه شهر مشهد برای کودکان، سلسله نشست‌‎های فرهنگ میزبانی و نهایتا برنامه استقبال از زائران در فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری مشهد از دیگر سرقصل‌های برنامه‌های فرهنگی شهرداری در دهه کرامت به شمار می‌رود.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین برنامه گلباران حرم رضوی و جشنواره عکس جلوه‌های مهربانی مخصوص زائران را به عنوان دو برنامه دیگر شهرداری در ایام دهه کرامت برشمرد.
مصحفی عنوان کرد: همچنین جشنواره پنجره سبز برای این ایام طراحی شده است تا محل‌هایی که در آن کارگران مشغول کار هستند مورد توجه مردم و پذیرایی آنان قرار بگیرد و از این طریق فرهنگ دوستی و مودت بین همشهریان ارتقا یابد.
وی خاطرنشان کرد: جشنواره محله آرایی نیز در این ایام برگزار خواهد شد که شورای اجتماعی محلات محوریت این بخش را به عهده دارد و در آن محلات مختلف شهر از نظر زیبایی و کیفیت تزئینات با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت همچنین جشن مخصوص معلولین را نیز در ایام برگزار خواهیم کرد که امیدواریم مورد توجه این عزیزان قرار بگیرد.
در ادامه این نشست معاون تربیت بدنی و سلامت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد طی سخنانی بیان کرد: برگزاری المپیاد محلات با 25 رشته در ایام مد نظر ماست که 13 رشته برای آقایان و 12 رشته برای خانم‌ها در دستور کار قرار گرفته است.
حسن نوری ادامه داد: حضور در برنامه جاده ولایت همراه با اداره کل ورزش و جوانان و آستان قدس رضوی نیز برای این ایام در دستور کار ما قرار گرفته است.
وی افزود: در تمام سالن‌های ما کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای عموم مردم برگزار می‌شود که همه می‌توانند از این کلاس‌ها استفاده کنند و در کنار آن برگزاری جلسات آموزش شهروندی در حوزه ورزش در مساجد سطح شهر یکی دیگر از برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود و در کنار آن جشنواره شهر شاد در بوستان ملت و بوستان کوهسنگی در دستور کار ما قرار گرفته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد عنوان کرد: دومین دوره مسابقات بومی و محلی با همکاری شهرداری، استانداری، اداره کل ورزش و جوانان و فرمانداری در مشهد برگزار خواهد شد همچنین توجه به مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در حوزه ورزش از دیگر برنامه‌های ما در این ایام خواهد بود تا بتوانند هرچه بهتر و بیشتر از امکانات ورزشی شهر استفاده کنند البته در کنار فعالیت‌های فوق پایگاه سلامت در دو بوستان شهر دایر خواهد شد تا پاسخگوی سوالات و مشکلات احتمالی مردم در حوزه ورزش باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.