قدس انلاین : سومین همایش ملی و علمی پژوهشی 'امام رضا (ع) در منابع اهل سنت' روز سه شنبه در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) در این همایش گفت: تبیین معارف رضوی در منابع اهل سنت موضوع بسیار مهمی است و زمینه تقریب مذاهب را فراهم می‌ کند.

آیت الله محمد محمدی ری شهری با بیان اینکه بهترین راه وحدت شیعیان محبت و مودت اهل بیت (ع) است افزود: در آیاتی از قرآن کریم آمده است محبت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راه رسیدن به رضوان الهی است.
رئیس مؤسسه علمی- فرهنگی دارالحدیث اظهار داشت: در شرایط کنونی که جهان اسلام در شرایط بسیار حساس قرار گرفته و تمام جهان کفر در برابر اسلام ایستاده است استکبار به دنبال این است که بین شیعه و سایر مذاهب اختلاف ایجاد کند که نمونه آن در کشورهای عراق و سوریه دیده می‌ شود.
وی گسترش معارف اهل بیت (ع) در جهان را یکی از راه‌ های زمینه ‌سازی در راستای جهانی شدن اسلام دانست و گفت: این معارف چیزی جز معارف قرآن و سنت رسول الله (ص) نیست و این نکته در روایات بسیار نیز تاکید شده است.
شخصیت و سیره علمی و عملی حضرت امام رضا (ع)، میراث حدیثی و کلامی آن حضرت از مهمترین محورهای این همایش یک روزه بود.
تعامل، همگرایی و افزایش وحدت و همدلی بین شیعه و اهل سنت، ترویج علوم، فرهنگ و معارف رضوی و تبیین جایگاه علمی و دینی حضرت امام رضا (ع) بین مسلمانان از اهداف برگزاری این همایش بود که به همت بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.