قدس آنلاین: رئیس انجمن عقلانیت وحیانی در مدرسه کلامی کوفه گفت: آستان قدس رضوی در عرصه پژوهش دینی نقش محوری برای سایر مراکز پژوهشی در کشور دارد.

آستان قدس رضوی در عرصه پژوهش دینی نقش محوری دارد

حجت الاسلام و المسلمین دکتر رضا برنجکار، در حاشیه نخستین نشست مشترک انجمن‌ها و قطب‌های علمی حوزه و بنیاد پژوهش‌های اسلامی، در گفت و گو با آستان نیوز بر ارتباط مستمر میان این دو مرکز پژوهشی دینی تاکید کرد.
وی ضمن اشاره به اولین جلسه مشترک میان بنیاد پژوهش‌های اسلامی و انجمن‌های علمی حوزه علمیه، اظهار کرد: استمرار این جلسات و ارتباطات میان مراکز پژوهشی می‌تواند نتایج پر باری را حاصل کند که ماحصل آن در جامعه نمود پیدا کند.
وی فعالیت علمی آستان قدس رضوی در مسیر توسعه علم برای رسیدن به مرجعیت علمی را از توصیه های رهبر معظم انقلاب در حکم تولیت عنوان کرد و تصریح کرد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی با توجه به اینکه امکانات و اعتبار بالایی دارند تنها جایی است که می‌تواند محوری برای تمام پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی شود.
برنجکار با اشاره به جایگاه علمی معتبر مراکز علمی آستان قدس رضوی گفت: مراکز علمی پژوهشی این محوریت را قبول دارند و تلاش دارند حول این محور با هم هماهنگ شوند.
وی پاسخ به شبهات و مسائل روز جامعه را حاصل این هم افزایی عنوان کرد و گفت: باید تلاش کرد پژوهش‌های انجام شده به صورت کاربردی در جامعه نمود پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.