قدس انلاین : رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع) گفت: اجرای طرح خادمین دانشجو در کشورضروری است وافراد می‌توانند بر اساس تخصص خود، خدمتی را ارائه دهند.

ضرورت اجرای طرح خادمین دانشجو در کشور
مرتضی رجوعی در نشست مشترک با اعضای مدیریت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، افزود: با گسترش فعالیت‌های علمی آستان قدس رضوی، برخی از مأموریت‌های علمی برعهده دانشگاه امام رضا (ع) است که مهم‌ترین مسئله علمی موجود برای آستان قدس رضوی، دست‌یابی به جایگاه مرجعیت علمی است.

وی گفت: برای دست‌یابی به این امر مهم، ذیل معاونت علمی آستان قدس رضوی کمیسیون‌هایی با عناوین" زیارت" "تبلیغ"، "تراث رضوی"، "سلامت"، "هنر و معماری اسلامی"، "تربیت دینی و رشد انسان" شکل گرفته و در هر حوزه، برجسته‌ترین و مجرب‌ترین افراد کشور برای همکاری دعوت شده که این کمیسیون‌ها به صورت ماهانه برگزارمی شوند.

مرتضی رجوعی افزود: تاکنون 25 کانون خدمت برای خادمیاران رضوی مطرح شده و ساعات فعالیت این خادمیاران در حوزه تخصص خود در شهرشان، معادل شیفت‌های خدمتی محسوب می‌شود.

وی گفت: تاکنون 91 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده و در این حوزه ظرفیت فراوانی از ارادتمندان به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) به دست آمده و در این میان خادمیاران دانشجو طرحی است، که اجرای آن ضروری بوده و با همراهی وزارت علوم می‌توان آن را عملیاتی و از طریق دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مراکز استان‌ها، بر آن‌ها نظارت کرد.

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) در ادامه صحبت‌ها افزود: اکنون رتبه یک ورزشی و تربیت بدنی در میان دانشگاه‌های استان و رتبه‌های اول و دوم آزمون کارشناسی ارشد، رشته تربیت بدنی به دانشگاه امام رضا (ع) تعلق دارد.

مرتضی رجوعی با اشاره به اختصاص حدود یک میلیارد تومان اعتبار به منظور ازدواج دانشجویی و اعزام دانشجویان به عتبات عالیات توسط تولیت آستان قدس رضوی گفت: در نتیجه این حمایت‌ها طی 7 سال گذشته حدود 20 کاروان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی افزود: یکی از شاخصه‌های دانشگاه امام رضا (ع)، بین‌المللی بودن آن است؛ در حال حاضر این دانشگاه غیرانتفاعی حدود 400 دانشجوی خارجی اعم از 300 دانشجوی افغان و 100 دانشجو از سایر کشورهای آسیایی و آفریقایی مانند عراق، نیجریه، سوریه، تونس دارد که برای تسهیل در امور این دانشجویان، مجوز انجام امور کنسولی در داخل دانشگاه را دریافت کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه امام رضا (ع) به تدوین کتاب «امام رضاشناسی» به عنوان دو واحد درس‌نامه‌ای و تدریس آن در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: این کتاب ارزشمند تا یک ماه آینده چاپ و روانه بازار کتب دانشگاهی خواهد شد، که در نتیجه آن می‌توان این درسنامه را برای تدریس در تمامی دانشگاه‌های کشور ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.