رئیس نظام پزشکی مشهد مقدس گفت: هم اکنون ۹۹ درصد تخلفات مالی پزشکی از جمله زیرمیزی گرفتن در شهر مشهد رفع شده است.

بیشتر تخلفات مالی پزشکی در مشهد برطرف شد
به گزارش قدس انلاین ، علی بیرجندی نژاد اظهار داشت: هم اکنون 8750 پزشک در شهر مشهد فالیت دارند که از این تعداد 5000 نفر عمومی، 2500 دارای تخصص در بخش‌های مختلف و 350 نفر فوق تخصص هستند.

وی بیان کرد: از مجموع 5000 پزشکی که به عنوان پرشک عمومی امکان فعالیت دارند تنها هزار نفر دارای مطب هستند و علت آن هم این است که عمده مردم در همان ابتدا به پزشک متخصص مراجعه می‌کنند و در نتیجه امکان ادامه فعالیت از نظر اقتصادی برای پزشکان عمومی میسر نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد با تأکیدبر اینکه تصور مردم از وضعیت مالی پزشکان اشتباه است، تصریح کرد: هم اکنون پرداخت مطالبات پزشکان توسط بیمه‌ها مشکلات زیادی را برای آنان ایجاد کرده و ما شاهد این هستیم که ممکن است مطالبات پزشکان تایک سال بعد تسویه نشود و این به خودی خود یک مشکل بزرگ به حساب می‌آید.

بیرجندی نژاد با اشاره به گلایه‌های مردمی در حوزه تخلفات مالی پزشکی، اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته 99 درصد تخلفات مالی پزشکی مانند زیرمیزی و یا دریافت بیش از تعرفه تعیین شده از بین رفته است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در طرح تحول سلامت سبب شده که دریافت هر نوع وجهی از بیماران از طریق بیمارستان صورت گیرد، تصریح کرد: این طرح تا حدود زیادی امکان انجام تخلف را از بین برده اما اگر موارد جزئی نیز در این حوزه وجود داشته باشد با سرعت پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.