معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعد از تهران در کشور اولین شهری خواهد بود که سیستم تله کاردیولوژی را در آمبولانس‌ها به شکل فعال اجرا خواهد کرد.

اجرای سیستم تله کاردیولوژی در آمبولانس های مشهد
به گزارش قدس انلاین ، شاپور بدیعی اول، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ گفت: در سیستم تله کاردیولوژی از بیماری که مشکوک به سکته‌ قلبی است در داخل خود آمبولانس نوار قلب گرفته می‌شود و به اساتیدی که این‌ها را نگاه می‌کنند منتقل می‌شود به جهت اینکه اگر بیمار شرایط انتقال به کت لب (اتاق عملی که رگ را باز می‌کند) را داشته باشد، مستقیما به اتاق عمل کت لب منتقل و رگش باز می‌شود.

وی افزود: سیستم تله کاردیولوژی را در ۲ ماه گذشته بصورت آزمایشی بر روی نزدیک به ۲۰ آمبولانس انجام دادیم که بسیار موفقیت آمیز بود و امیدواریم با تجهیز کامل آن تا انتهای مهر ماه و همینطور به کار گرفتن نیروهایمان که در حال آموزش هستند، بتوانیم این کار را انجام دهیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه هزینه برای بیمار تا زمان رساندن به اتاق عمل کت لب رایگان می‌باشد، چون از خدمات اورژانس است، ادامه داد: بعد از کشورهای آمریکا، ژاپن و سوئیس شاید چهارمین کشوری باشیم که سیستم تله کاردیولوژی را در دو شهر استفاده می‌کنیم.

بدیعی با اشاره به تعطیلی اتاق عمل دکتر شیخ گفت: در بحث اتاق عمل بیمارستان دکتر شیخ بر اساس برنامه‌های نظام سلامت کشور حرکت می‌کنیم و برنامه‌ای نخواهد بود که زمان طولانی اتاق عمل بیمارستان دکتر شیخ تعطیل شود، کما اینکه اتاق عمل اورژانس دکتر شیخ به ارائه خدمات می‌پردازد.

انتقال عمل های الکتیو بیمارستان دکترشیخ به بیمارستان اکبر


وی با اشاره به انتقال مکان عمل‌های الکتیو (انتخابی) افزود: با توجه به سیاست‌هایی که وجود دارد و کمبود نیروی انسانی که متخصص جراحی اطفال بودند، تصمیم بر این شد که ضمن فعالیت داشتن اتاق عمل اورژانس دکتر شیخ، عمل‌های الکتیو را در بیمارستان اکبر انتقال دهیم تا از کیفیت کار کاسته نشود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در فازهای بعدی بویژه ۶ ماه دوم سال، برنامه‌ی ما بر این است که یک اتاق عمل با فوق تخصص جدید دیگری در بیمارستان دکتر شیخ فعال کنیم.

حدود 200 نیروی اورژانس به مجموعه اضافه خواهد شد


بدیعی با اشاره به جذب نیرو برای اورژانس گفت: جذب نیرو با مجوز از وزارتخانه صورت می‌گیرد که تمام تلاش‌ها برای گرفتن مجوز صورت گرفته و امسال که سیاست‌ها انقباضی‌تر هست با وجود یکسری مجوزهایی که داریم طی یکی دو ماه آینده در ۲ فاز، حدود ۲۰۰ نیرو به مجموعه اضافه خواهد شد.

وی افزود: موتور آمبولانس‌های جدیدی در ۶ ماه دوم سال در مشهد فعال خواهد شد که در این راستا برنامه ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم و آموزش‌های لازم را به آن‌هایی که قرار است روی این موتور آمبولانس‌ها مستقر شوند، شروع کردیم.
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.