بیش از ۱۰۰ هنرمند و موسیقی دان و نقاش برجسته جهان جشنواره ترانه های اروپایی "ارو ویژن" را که قرار است سال آینده میلادی در فلسطین اشغالی برگزار شود، تحریم کردند.

تحریم جشنواره ترانه های اروپایی در تل آویو توسط بیش از ۱۰۰ هنرمند جهان

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، این هنرمندان با صدور بیانیه ای تاکید کرده اند که جشنواره مذکور را به خاطر برگزاری در شهر تل آویو تحریم خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است که ما به برگزاری این مراسم در اراضی تحت اشغال اسرائیل که حقوق ملت فلسطین را نادیده می گیرد و آزادی آنها را سلب کرده است، اعتراض داریم و تا برخورداری این ملت از حق آزادی و زندگی حقوق تضمین شده خودشان، به این اعتراض مان ادامه می دهیم.

 برخی طرف ها مدعی شده اند که این موضع هنرمندان برجسته بین المللی ناشی از فشارهای جنبش بین المللی تحریم رژیم صهیونیستی "بی دی اس" و به ویژه نامه "راجر ووترز" ستاره دنیای موسیقی راک و عضو تیم "پینک فلوید" به این هنرمندان است که قبلا برای مشارکت در هر گونه مراسمی در اراضی اشغالی سال ۴۸ فلسطین اعلام آمادگی کرده بودند.

گفتنی است که ۱۶ هنرمند بین المللی نیز جشنواره اخیر موسیقی اسرائیلی "شهب" را که دیروز جمعه در شهر الجلیل آغاز به کار کرد و قرار است ۳ روز ادامه داشته باشد، تحریم کرده اند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.