استاندار خراسان رضوی گفت: متخصصان داروساز دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرده‌اند برخی از داروهای خاص که ممکن است به دلیل تحریم‌ها از کشورهای غربی وارد کشور نشوند، تا به صورت تک‌نسخه تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

وعده دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای تولید برخی داروهای خاص در شرایط تحریم
 
به گزارش قدس آنلاین ، علی‌رضا رشیدیان ظهر امروز در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی شهید هاشمی‌نژاد، اظهار کرد: در سفر هفته گذشته وزیر بهداشت و درمان به استان و در بازدید از برخی کارخانجاتی که در حوزه تولید تجهیزات پزشکی و شیر خشک فعالیت می‌کردند از انبارها و ذخایر این کارخانجات بازدید شد. نکته اینجاست که در زمینه شیرخشک  تا حدی که برای نگهداری مجاز هستیم، این محصولات تا مدت زمان 6 یا 7 ماه نگهداری می‌شوند. از سویی دیگر قراردادهایی برای تولید شیرخشک در راستای رفع نیازهای مردم تا یک سال آینده بسته شده که هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به شرایط دارو در استان توضیح داد: در این رابطه، اقدامات گوناگونی توسط دولت انجام شده است. در این راستا برای تأمین مواد اولیه بسیاری از این داروها، قراردادهایی بسته شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. همچنین برخی از مواد اولیه داروها نیز که قراردادهای آن بسته نشده با ارز 4 هزار و 200 تومان تأمین اعتبار شده است.
وی با اشاره به تولید برخی از داروها توسط متخصصان دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: قسمت‌ بازرگانی شرکت‌های دارویی تأمین اعتبار شده‌ و هماهنگی‌های لازم در رابطه با تأمین داروهای مورد نیاز مردم صورت گرفته، بنابراین نگرانی در مورد تأمین داروهای اساسی مردم نخواهیم داشت. از سویی دیگر اقدامی انقلابی متخصصان ما در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است، درواقع متخصصان داروساز اعلام کرده‌اند که برخی از داروهای خاص که ممکن است به دلیل تحریم‌ها از کشورهای غربی وارد کشور نشوند، تا به صورت تک نسخه تولید کنند و در اختیار مردم قرار دهند.
وی افزود: منطقه شرق مشهد نیازمند توجه بیشتر در حوزه خدمات درمانی است. در دولت یازدهم و دوازدهم، اقدامات خوبی در زمینه درمانی ایجاد شده است. تقریباً مراحل سفت‌کاری بیمارستان جدید هاشمی‌نژاد به پایان رسیده و امید داریم با سرعت این بیمارستان به پایان برسد تا بتواند به این منطقه پرجمعیت خدمات مناسبی را ارائه دهد.
رشیدیان ادامه داد: از سویی دیگر، پیگیری انجام مراحل ساخت بیمارستانی در مسیر شرق مشهد در جاده سرخس هستیم که در سفر اخیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش به استان در مورد این موضوع گفت‌وگوهایی صورت گرفته که امید داریم به نتیجه نهایی برسد؛ چراکه ساخت این بیمارستان، اقدامی است برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم این منطقه است.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.