البرز- سید مجید موسوی با بیان اینکه کاهش سرعت رشد تغییرکاربری ها را تا حدودی با وظایف قانونی خود جامع عمل پوشانده ایم، گفت: مجوز طرح های کشاورزی حداکثر یک ماهه صادر می شود.

مجوز طرح های کشاورزی در البرز یک ماهه صادر می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سید مجید موسوی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز عصر روز سه شنبه در بیست ویکمین جلسه شورای استان البرز در محل باشگاه میلاد کرج اظهار کرد:سه دهم درصد سطح زیر کشت کل کشور در استان البرز است اما دو درصد از محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه در استفاده بهینه از آب جز استانهای برتر کشور هستیم،   افزود: درعملکرد محصولات کشاورزی رتبه اول کشوری هستیم چراکه وجود ۲۴ تن در هکتار در محصولات زراعی و ۲۰ تن در محصولات باغی در هر هکتار رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی استان البرز با اعلام اینکه گندم کار نمونه استان با ۱۳تن برداشت جز کشاورزان نمونه کشور می باشد، گفت: در بحث قارچ و تولیدات دامی عملکرد های بسیار  خوبی دربخش کشاورزی داریم.

وی در ادامه گفت: در سطح اراضی زیر کشت دچار محدودیت هستیم و در همسایگی با پایتخت قرار داریم لذا با توجه به وجود جمعیت زیاد بحث تغییر کاربری اراضی مختلف از قبل رایج بوده وهست.

موسوی با اشاره به  تمهیداتی که دولت در اراضی کشاورزی در نظر گرفته است،   گفت: کاهش سرعت رشد تغییرکاربریها را تا حدودی با وظایف قانونی خود جامع عمل پوشاندیم.

این مسئول در پایان گفت: در گذشته روال تشکیل پرونده طرح های کشاورزی پروسه ای بسیار طولانی داشت و با جلسات مختلف شورای برنامه ریزی مواجه می شد که یک سال بطول می انجامید، اما در نهایت با دقت نظر مسئولین تفویض اختیار به جهاد کشاورزی شد تا تمامی مجوزهای طرح های کشاورزی حداکثر یک ماهه صادر شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.