البرز - نود ویکمین جلسه شورای شهرکرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا به بررسی مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پرداختند .

حل مشکلات بیمارستان امام خمینی(ره) در دستور کار /جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ شفاف سازی شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، صبح امروز چهارشنبه جلسه نودویکم شورای شهر کرج با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

عباس زارع رییس شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور در مورد تعیین تکلیف شهردار کرج و تصمیم گیری پیرامون نامه وزارت کشور گفت: در هفته آینده بر اساس ضوابط و قوانین موجود باید تصمیم نهایی در این مورد گرفته شود تا شهردار کرج انتخاب شود.

وی افزود: تصمیم نهایی ما در تعیین تکلیف شهردار کرج دو بخش است یا باید پذیرش نامه وزارت کشور و انتخاب فرد دیگری برای تصدی  سمت شهرداری باشد و یا اینکه مجدد بر انتخاب سیروس شفقی به عنوان گزینه منتخب شورای شهر اصرار کنیم.

زارع گفت: در نهایت یکشنبه آینده به تعیین تکلیف شهرداری کرج رسیدگی خواهیم کرد.

رحیم خستو سخنگوی شورای شهر کرج با اشاره به اینکه در کمیسیون ماده صد سال گذشته رویه یکسانی برای رسیدگی به پرونده ها وجود نداشت، گفت: سخت گیری در بررسی بعضی از پرونده ها و عدم دقت بیشتر در دیگر پرونده ها امکان دارد به سود یا ضرر مردم باشد که بایستی این موارد رسیدگی شود.

وی افزود: این در حالی است که باید مشخص شود درآمد حاصل از جرائم کمیسیون ماده صد  توسط شهرداری کرج در چه بخش هایی هزینه شده است.

سخنگوی شورا در خصوص انتشار اخبار شورای شهر در برخی از رسانه های استان گفت: گاهی انتخاب تیترها با آن چیزی که مورد نظر عضو شورا است تفاوت دارد، به همین دلیل نیاز است که قبل از تنظیم خبرها توسط رسانه ها به این موارد رسیدگی شود تا تیتر صحیحی برای خبر انتخاب شود.

غدیر مهدوی یکی از اعضای شورا به بازدید خود از بیمارستان امام خمینی (ره) اشاره کرد وگفت:  وضعیت ناراحت کننده ای که در این بیمارستان بود وجود تابلوی فروش کلیه و نداشتن پول برای پرداخت هزینه زندگی و شهریه مدارس فرزندان از جمله مشکلات عدیده پرسنل این بیمارستان بود.

وی افزود: بسیاری از پرسنل بیمارستان امام خمینی (ره) یازده ماه حقوق نگرفته اند در حالیکه بیمارستان مکانی درآمدزا است و این بیمارستان در موقعیت خوبی از شهر قرار دارد که می تواند درآمدزایی کند.

غدیر مهدوی عنوان کرد: گفته می شود ۴۰ میلیارد تومان برای این بیمارستان تجهیزات خریداری  شده اما بلا استفاده مانده است این در حالی است که این بیمارستان ۱۴۰ تخت دارد اما تعداد خیلی کمی از این تخت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

مهدی افزود: در حالی که درآمد ماهانه این بیمارستان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است اما پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان حدود ۲ میلیارد تومان در هر ماه است.

عضو شورا با بیان اینکه حل مشکل بیمارستان امام خمینی (ره) نیاز به برنامه های میان مدت و بلند مدت نیاز دارد، گفت: برنامه های کوتاه مدت برای پرداخت بدهی های بیمارستان حقوق عقب مانده پرسنل نیاز است و برنامه های دراز مدت هم با سپردن بیمارستان به گروهی از پزشکان داوطلب بیمارستان امام خمینی (ره) است تا مشکلات آن را حل کنند.

غدیر مهدوی در ادامه گفت: این بیمارستان ۵۰۰ کارمند دارد که به دلیل عدم تعیین تکلیف از وضعیت کاری خود بسیار ناراحت هستند.

 در ادامه رئیس شورای شهر کرج با اشاره به تعیین تکلیف بیمارستان امام خمینی(ره) کرج گفت: نیاز است جلسه ای مشترک میان سازمان همیاری شهرداری های استان البرز  و شورای شهر کرج برگزار شود تا در آن جلسه گزارشی از وضعیت حقوقی و مالی بیمارستان به ما ارایه کنند.

محمدرضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری کرج در این باره گفت: شهرداری کرج تنها در سازمان همیاری شهرداری های استان البرز سهیم است و مستقیما سهمی در بیمارستان امام خمینی (ره) ندارد.

وی گفت: سازمان همیاری شهرداری ها به عنوان سهامدار در این بیمارستان مطرح است اما ما می توانیم گزارشی در خصوص بیمارستان امام خمینی (ره) و مشکلات مالی و حقوقی آن برای ارایه به شورای شهر تهیه و ارایه کنیم.

در ادامه لایحه افزایش بودجه جهت تکمیل تجهیز ساختمان اداری منطقه ۵ در دستور کار قرار گفت که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 در این لایحه  افزایش بودجه از ۱۰ میلیارد ریال به ۱۳ میلیارد و پانصد میلیون ریال جهت خرید ملزومات اداری  سرمایشی و گرمایشی بصورت ۵۰ درصد نقدی و ۵۰ درصد غیر نقدی در متمم بودجه سال ۹۷ اشاره داشت.

 منصور وحیدی نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شهرداری منطقه ۵ تازه تاسیس می باشد جابجایی ساختمان اداری به این مکان منجر به کمبود تجهیزات و ملزومات اداری شده است و با توجه به ضرورت این ملزومات جهت تسهیل در خدمت رسانی به شهروندان تصویب لایحه مذکور ضرروی است.

 عباس زارع رئیس شورای اسلامی شهرکرج گفت: ساختمان تازه تاسیس دارای وسعت بزرگی است و ملزومات موجود در این منطقه پاسخگوی نیاز پرسنل نیست و با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما و عدم امکانات و تجهیزات گرمایشی خرید و تجهیز ملزومات گرمایشی راندمان کاری را افزایش داده و کیفیت خدمت رسانی به شهروندان را افزایش می دهد.

 در پایان انتخاب نمایندگان شورای اسلامی شهر کرج در هیئت های بند ۳ ماده ۴۴ حل اختلاف مالیاتی از دیگر لوایحی بود که پس از انجام روند رای گیری ۷ نفر به عنوان نماینده شورا در هیئت های حل اختلاف مالیاتی انتخاب و جهت انجام امور مالیاتی شورای شهر به حل اختلاف معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.