گیلان- قربانعلی محمدپور گفت: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به منظور ارتقاء آگاهی‌های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل‌ها، و همچنین زیستگاه های طبیعی آنها ایجاد شده‌اند.

موزه‌ تنوع زیستی محل ارتقای آگاهی جامعه در مورد جانوران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی محیط زیست گیلان، قربانعلی محمدپور مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با بیان اینکه در هفته کودک از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹ مهرماه بازدید از موزه تنوع زیستی استان گیلان رایگان است،گفت: موزه‌های تاریخ طبیعی از جمله مکان های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و تحقیقاتی هستند که به منظور آشنایی جامعه و ارتقاء آگاهی‌های عمومی در مورد جانوران، گیاهان، فسیل‌ها، و همچنین زیستگاه های طبیعی آنها ایجاد شده‌اند.

وی تصریح کرد: این مکان‌ها در واقع عامل انتقال، توسعه دانش و فرهنگ در زمینه آشنایی و حفظ محیط زیست هستند.

محمدپور ادامه داد: اداره کل محیط زیست با همکاری اداره آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام برنامه های متنوع محیط زیستی نیز برگزار می کند.

وی افزود: موزه ها از طریق نمایشگاه ها و برنامه های آموزشی که با اهداف خاص برای آنها تدوین می شوند، به تفسیر و شرح جایگاه و اجزای طبیعت می‌پردازند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: دانش‌آموزان می توانند از پناهگاه حیات وحش سلکه بعنوان اولین مرکز علمی -آموزشی تالابی در کشور استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.