همدان -وحید علی ضمیر گفت :شهرداری همدان گرمخانه را برای پذیرش حدود 80 نفر بی سرپناه شهر همدان آماده خدمات دهی کرده است.

گرمخانه شهرداری آماده پذیرش بی سرپناهان شهر
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان با یادآوری اینکه گرمخانه با آغاز فصل سرد آماده پذیرش افراد بی سرپناه در شهر است اظهار داشت: تلفن 137 شهرداری آماده دریافت هر نوع خبری دراین‌رابطه است تا با اعزام گشتی خود این افراد را از بی سرپناهی در هوای سرد شهر همدان نجات دهد. از ابتدای سال تاکنون هم 13 نفر هرشب در این گرمخانه اسکان داده شدند.
وی گفت: شهرداری به منظور ساماندهی متکدیان، کارتن خوابها و افراد بی سرپرست، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از  85 متکدی را جمع آوری و پس از غربالگری به بهزیستی، کمیته امداد، مراجع قضایی معرفی کرده یا  به خانواده یا محل سکونتشان اعزام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای ‌شهرداری نسبت به جمع آوری افراد کارتن خواب اقدام می‌کنند و بعضی از آنها خود متقاضی اسکان هستند که شبانه بالغ  بر 60  نفر از افراد بی سرپناه در این مرکز اسکان داده می‌شوند.
علی ضمیر اظهار کرد:  کارتن خوابها حضورشان در گرم خانه تنها محدود به ساعات شب می باشد و افراد متقاضی برای حضور در گرم خانه  بدون هیچ محدودیتی می توانند به گرمخانه مراجعه کنند.
معاون خدمات شهری شهردار همدان با بیان این که گرمخانه در طول سال دایر و دو نفر نیرو بصورت ثابت در آنجا مستقر می هستند افزود: امسال تاکنون، بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال برای گرمخانه هزینه شده است که این هزینه شامل تهیه توزیع غذا در دو نوبت شام و صبحانه، مواد شوینده و بهداشتی جهت مصرف کارتن خوابها و غیره بوده است.
وی  درباره هویت افراد اسکان داده شده در گرمخانه و تایید و تعیین هویت آنها هم گفت: با اداره‌های مرتبط بر اساس قانون همکاری داریم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.