خراسان شمالی- نخستین نرم افزار آموزشی سواد رسانه‌ای، با هدف فراگیری سواد رسانه‌ای و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان تهیه شده و می‌توانند با برقراری ارتباط تعاملی و متفکرانه روش های کارکردن با انواع رسانه‌ها را بیاموزند و دیدگاهی نقادانه و تحلیلی درخصوص پیام‌های رسانه‌ای داشته باشند.

نخستین نرم افزار آموزشی سواد رسانه‌ای در خراسان شمالی رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری، نخستین نرم افزار جامع آموزشی سواد رسانه ای، با هدف فراگیرشدن سواد رسانه ای در استان به همت دفتر امور اجتماعی استانداری در شورای اداری رونمایی و معرفی شد.

محمدتقی آریان مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی در معرفی این نرم افزار گفت: این نرم افزار تلفن همراه با هدف فراگیری سواد رسانه‌ای و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای مخاطبان تهیه شده است و آن ها می‌توانند با برقراری ارتباط تعاملی و متفکرانه روش های کارکردن با انواع رسانه‌ها را بیاموزند و دیدگاهی نقادانه و تحلیلی درخصوص پیام‌های رسانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: از مزایای این نرم افزار، سیستم آموزش lms مبتنی بر تلفن همراه است که مدیریت محتوا علاوه بر وب از طریق تلفن همراه امکانپذیر است و مخاطب در فضایی پویا، جذاب و متنوع می تواند از طریق ویدیو، پادکست، عکس نوشت و غیره، آموزش های لازم و مورد نیاز را دریافت کند.

آریان ادامه داد: هدف استفاده از این نرم افزار در راستای افزایش آگاهی مخاطبان در استان نسبت به تاثیر رسانه ها در شکل گیری افکار عمومی، آموزش کاربردی مفهوم سواد رسانه ای و جنبه های گوناگون و متنوع آن، ایجاد انگیزه و علاقه مندی در مخاطبان برای برخورد فعالانه و هوشمندانه با رسانه ها، آموزش مهارت های مرتبط با تجزیه و تحلیل پیام های رسانه ای و ارزیابی محتوایی آن ها، افزایش قدرت نقد هوشمندانه مخاطبان در مواجهه با رسانه ها و فراگیری طرح جامع سواد رسانه ای در استان است.

وی خاطرنشان کرد: دسترسی به این نرم افزار از طریق سایت www.majazyar.ir و یا دانلود اپلیکیشن امکان پذیر است.

این اپلیکیشن یک دوره آموزشی جامع برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی است که توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور در سراسر کشور در حال اجراست.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.