البرز- نشست هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با عنوان مدرسه ایمن و جامعه تاب آور در استان البرز با برگزار شد.

نشست هماهنگی بیستمین مانور سراسری زلزله در البرز برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، در این نشست که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور و رئیس پژوهشگاه بین المللی زلزله کشور حضور داشتند.

مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در ارتباط با این نشست، گفت: با حضور نمایندگان دستگاه ها و نهادهای مرتبط با مدیریت بحران جلسه هماهنگی و برنامه ریزی مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه منتخب برگزار شد.

مهرور افزود: حاضرین با توجه به اهمیت موضوع در خصوص اجرای اثرگذار مانور سراسری زلزله در مدارس و انتقال آن به محیط های اطراف مدارس به بیان نظرات و پیشنهاداتی مفید پرداختند.

وی در ادامه گفت: هماهنگی و برنامه ریزی بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس، وظایف هر نهاد برای اجرای مانور در مدارس استان مشخص و به نمایندگان دستگاه ها اعلام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز افزود: این مانوربا هدف ارتقاء آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در دانش آموزان انجام می شود.

مهرور گفت: در مانور امسال در کنار دانش آموزان، ساکنین محله های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده می شوند.

این مقام مسئول گفت: ادارات و نهادهای مرتبط تا قبل از برگزاری مانور، آمادگی کامل داشته و دراجرای هرچه بهتر آن تدابیر لازم را بیاندیشند.

مرتضی اکبرپور معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور نیز بر اهمیت مستند سازی در روند بیستمین مانورسراسری زلزله در استان تاکید کرد و گفت: از تمامی دستگاهها درخواست داریم که نسبت به این موضوع اهتمام ویژه داشته باشند.

اکبرپور افزود: ۱۹ مانور در سال های گذشته در تهران برگزار شده است  و با توجه به عملکرد مطلوب شورای هماهنگی استان البرز، بیستمین مانور سراسری مدارس کشور برای اولین بار هفتم آذرماه سال جاری در البرز برگزار می شود.

وی از دستگاهها درخواست کرد با توجه به حساسیت موضوع و اینکه برای اولین بار نمونه کشوری در استان البرز برگزار میشود از تمام توان و امکانات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن مانور به کار گیرند.

اکبرپور همچنین از دستگاهها خواست که نسبت به ایمن سازی مدارس، اماکن عمومی و دولتی و کلیه مساکن شهری و روستایی با توجه به مخاطرات طبیعی و بروز حوادث احتمالی اقدام کنند و آموزشهای لازم در این خصوص برای تمامی شهروندان انجام دهند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه  البرز استانی ویژه در کشور محسوب میشود و فرصت ها و تهدیدهای فراوانی دارد در این راستا توجه بیشتر در جهت آمادگی برای مخاطرات طبیعی در استان الزامی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.