همدان - حسین روغنکار گفت: در هشت‌ماهه نخست سال ۹۷، مشکلات حقوقی ۱۰۳ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۲۴ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است.

ارائه ۲۰۴۸ مورد خدمت حقوقی به مددجویان همدان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط  عمومی کمیته امداد همدان ، حسین روغنکار رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بیان کرد: بسیاری از مددجویان به دلیل عدم آگاهی از حقوق قانونی خود قادر به اعاده حق خود نیستند به همین دلیل کمیته امداد با ارائه مشاوره و پیگیری‌های لازم برای احقاق حق مددجویان قدم برمی‌دارد.

وی با بیان اینکه در هشت‌ماهه نخست سال ۹۷، مشکلات حقوقی ۱۰۳ خانوار مددجو حل‌وفصل و ۲۴ پرونده برای دعاوی سازمانی تشکیل‌شده است، گفت: ۵۶ وکیل و مشاور حقوقی نیکوکار برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات حقوقی و خانوادگی به مددجویان کمیته امداد استان همدان به‌صورت رایگان با این نهاد همکاری می‌کنند.

روغنکار گفت: تهیه و تنظیم ۲۵۲ مورد دادخواست، شکوائیه و لایحه برای ارائه به مراجع قضایی و انجام ۱۴۳ مورد مشاوره حقوقی به مددجویان تحت حمایت از فعالیت‌های حقوقی کمیته امداد استان همدان از ابتدای سال جاری بوده است.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه هشت میز حقوقی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد نیز در استان همدان فعالیت می‌کنند، افزود: از ابتدای امسال شرکت در ۴۷ جلسه دادرسی و پیگیری ۵۶ مورد امور ثبتی و ملکی از دیگر فعالیت‌های این نهاد بوده است.

روغنکار با اشاره به تفاهم‌نامه حقوقی منعقدشده با نهادهای مختلف ازجمله کانون وکلای قوه قضائیه، بسیج حقوقدانان، ستاد دیه و کانون سردفتران باهدف خدمت‌رسانی بیشتر به مددجویان، گفت: در سه مرحله کلاس‌های آموزشی نیز برگزارشده است.وی در ادامه گفت: ۱۰ شعبه شورای حل اختلاف نیز در سطح استان برای خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مددجویان فعال هستند.

رئیس اداره حقوقی و املاک کمیته امداد استان همدان همچنین ۲۲ مورد سازش بین اصحاب دعوی و هزار و ۴۰۸ موردقرارداد بررسی و تنظیم‌شده را از دیگر فعالیت‌های انجام‌شده در هشت‌ماهه سال ۹۷ برشمرد و ادامه داد: از ابتدای سال راهنمایی و حمایت حقوقی اجرای احکام برای ۵۹ نفر و ۲۲ مورد سازش بین اصحاب دعوی نیز انجام‌شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.