البرز- سلیمان پاک سرشت با بیان اینکه آنچه که ما را نگران می کند موضوع مهارت آموزی است که چالش کشور قلمداد نمی شود، ‌گفت: بیش از ۸۰ درصد مشاغل در کشور به مهارت آموزی نیاز دارند.

۸۰ درصد مشاغل در کشور به مهارت آموزی نیاز دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ورییس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور صبح امروز پنج شنبه در سمینار حکمرانی و مدیریت محلی آموزش مهارت استان البرز، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور که استفاده از توانمندی های داخلی و ‌پتانسیل های درون زای نیروی انسانی اولویت پیدا کرده بهترین مجال برای مهارت و مهارت آموزی است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: آنچه که ما را نگران می کند موضوع مهارت آموزی و فقر آن است که چالش کشور قلمداد نمی شود.

وی به کشورهایی مانند ژاپن و آلمان که در جایگاه بالای توسعه هستند ‌اشاره کرد و گفت: ‌ کشورهایی که در مراتب توسعه قرار دارند به جنبش مهارت تکیه کرده اند .

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اضافه کرد: در کنار نگرانی برای توسعه مهارت آموزی باید با تناسب ظرفیت های تولیدی در این حوزه کشور را در تامین نیروی انسانی آن قوی کنیم ‌چراکه بیش از ۸۰ درصد مشاغل در کشور به مهارت آموزی نیاز دارند.

این مسئول با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای از سال گذشته بنا را بر تحول گذاشته است تا از توان و دانش، مهارت و تجهیزات کافی برخوردار باشیم، گفت: لازمه آن هم افزایی همه جانبه از سوی دولت و مجلس و پرداختن آن به لایحه بودجه است.

پاک سرشت در ادامه گفت: در مهارت آموزی باید به توسعه برسیم تا به ثروت آفرینی برای کشور دست یابیم و نباید در این مسیرغفلت کنیم .

وی در پایان با بیان اینکه مسئله توسعه مهارت آموزی و توانمند کردن نیروهای انسانی دغدغه بوده و همیشه هست، ‌گفت: ‌می دانیم آموزش های مهارتی مدیریت محلی می طلبد و نیاز بازار کار را باید داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.