البرز - مهدی مهرور با بیان اینکه برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی باید به طرح های آموزشی صحیح توجه بیشتری داشت، ‌گفت: از مجموع ۳۱ حادثه طبیعی در ایران البرز حدود دوسوم آن یعنی ۲۱ حادثه را تجربه کرده است.

البرز با تجربه ۲۱ حادثه طبیعی دوسوم حوادث طبیعی ایران را داشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی مهرور مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز صبح امروز(سه‌شنبه) در همایش روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش خطرات ناشی از بلایای طبیعی درکرج اظهار کرد: یکی از اولویت ها در حوزه بحران پیشگیری و ‌پیش بینی است؛ برای پیشگیری از خسارت های ناشی از حوادث طبیعی باید به طرح های آموزشی صحیح توجه بیشتری داشت.

مهرور با اشاره به اینکه استان البرز از ۳۱ حادثه طبیعی در ایران ۲۱ حادثه را تجربه کرده است، ‌گفت: پس از ۱۷۰سال شاهد وقوع زلزله ۵.۲ریشتری دراین استان درسال گذشته بودیم.

مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه گفت: زلزله دور از البرز نیست و در این بین مهندسان ناظر نقش مهمی را در کاهش حوادث ایفا می کنند.

‌این مقام مسئول با بیان اینکه امروز با توجه به مهاجرپذیری بالای استان البرز و مرتفع سازی ساختمان‌ها باید تدابیر جدی در این زمینه داشته باشیم، گفت: علاوه بر ساختمان‌ها برای ابنیه از جمله پل‌ها نیز باید فکر اساسی داشت چراکه در تجارب زلزله‌های قبلی دیدیم که با فروریختن پل‌ها مسیر تردد برای امدادرسانی با مشکل مواجه شد .

مدیرکل بحران استانداری البرز تاکید کرد: توجه به انشعابات آب، گاز و برق از دیگر موارد مهم دراین زمینه به شمارمی رود که باید تدابیر جدی برای آنها داشت.

مهرور در ادامه گفت: یکی از پیشگیری ها در حوزه ساختمان توجه به حجم ساخت و سازها در شهرها است.

 وی با بیان اینکه در صورت بی توجهی ‌به این موارد شاهد حوادث ناگواری خواهیم بود، ‌گفت: در مجموع در مدیریت بحران پیشگیری بسیار حائز اهمیت است و آموزش در راستای پیشگیری در الوویت می باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.