خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی در سفر به شهرستان فاروج ضمن برگزاری دیدارهای مردمی، درشورای اداری شهرستان حضوریافت که با دستوراتی از جمله جمع آوری تمام بخاری‌های نفتی از مدارس استان طی یک ماه، برق رسانی به آبادی‌های باقیمانده استان تا پیش از پایان سال جاری همراه بود.

لزوم برچیدن بخاری‌های نفتی مدارس طی یک ماه و برق رسانی به تمام روستاها تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در سفر به شهرستان فاروج ضمن برگزاری دیدارهای مردمی، در شورای اداری شهرستان نیز حضور یافت که با دستوراتی ازجمله جمع آوری تمام بخاری های نفتی از مدارس استان طی یک ماه، برق رسانی به آبادی های باقیمانده استان تا پیش از پایان سال جاری و توجه فرمانداران و مدیران اجرایی به مزیت ها و اولویت های مردم هر منطقه همراه بود.

وی پس از ورود به فاروج ابتدا در گلزار شهدا حاضر شد و به مقام والای آنان ادای احترام کرد.

مسجد جامع شهر فاروج مقصد بعدی استاندار و همراهان بود که با ادای فریضه نماز جماعت و ملاقات مردمی استاندار همراه بود و دکتر شجاعی برای پیگیری مسائل مطرح در این دیدارها دستورات لازم را صادر کرد.

مقام عالی دولت در خراسان شمالی و رئیس شورای آموزش و پرورش استان در نشست شورای اداری فاروج دستور داد با تامین اعتبار لازم و پیگیری ستادی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار و حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس، تمام ۱۲۰۰ بخاری نفتی موجود در کلاس های درس این استان حداکثر تا دهه فجر امسال برچیده شود تا آرامش خاطر خانواده ها فراهم آید.

وی یادآور شد که برای این منظور باید از پیمانکار با وجدان و درستکار بهره گرفت تا دغدغه دیگری ایجاد نشود.

ارائه مهلت ۲ ماهه به شرکت توزیع برق برای برق رسانی به ۲۶ آبادی باقیمانده استان هم دیگر دستور اکید استاندار در این نشست بود.

شجاعی هم چنین دستور داد که مجتمع فرهنگی ناتمام فاروج که از اختیار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خارج شده بود، دوباره به اهالی فرهنگ و هنر بازگردد.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مزیت های نسبی در اسناد توسعه ای هر منطقه ادامه داد: با توجه به ظرفیت های قابل توجه در فاروج درخصوص دو محصول انگور و زعفران، باید توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری این دو محصول به پیشران اقتصادی و محور توسعه شهرستان مبدل شود و مدیران این شهرستان به چیزی جز این موارد نیاندیشند.

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی و وابسته به این محصولات یعنی تقویت پیوند صنعت با کشاورزی و در ادامه هم بخش خدمات باید به این زنجیره بپیوندد تا رونق بیشتر را شاهد باشیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به جمعیت ۶۸ درصدی روستاییان شهرستان فاروج، خطاب به مدیران اجرایی تاکید کرد: رئیس اداره یعنی رئیس کل شهرستان نه فقط شهر؛ لذا باید خدمات، امکانات و رویدادها را به روستاها ببرید تا مهاجرت های بی رویه و تبعات حاشیه نشینی بروز و ظهور نیابد.

شجاعی از مدیرکل بازرسی استانداری نیز خواست، در یک هفته گزارش مستندی از ادارات آسیب رسان در فرایند صدور استعلام ها و طولانی شدن چرخه بروکراسی اداری را تهیه و ارائه کند تا پیگیری های بعدی انجام شود.

شجاعی با ابزار خرسندی از شکل گیری چند واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان فاروج، تقویت الگوهای کشت صحیح، تامین زیرساخت ها برای توسعه فراوری محصولات و توسعه سامانه های نوین آبیاری را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: سال آینده تمام پروژه های بالای ۹۰ درصد پیشرفت در استان را هم تکمیل می کنیم.

استفاده بهینه از درمانگاه خیّرساز روستای خرق با تبدیل آن به خانه بهداشت طی یک هفته، راه اندازی اورژانس روستای باش محله تا دهه فجر، تکمیل هر دو مجتمع فرهنگی فاروج، نهادسازی برای تسهیل پیگیری مطالبات کشاورزان منطقه، حل مشکلات تامین آب روستاها، پیگیری تکمیل استخر دانش آموزی و گره گشایی از مشکلات سرمایه گذاری بخش خصوصی از دیگر مصوبات مورد تاکید استاندار در این نشست بود و مقرر شد، سرپرست فرمانداری به طور ویژه پیگیر آن ها باشد.

برنامه بعدی استاندار در سفر به فاروج، حضور در روستای پرکار بود که دکتر شجاعی ۲۷ آذرماه دستور داده بود طرح برق رسانی به آن طی حداکثر ۲ هفته انجام شود.

استاندار در این روستا با استقبال جمع صمیمی اهالی مواجه شد و ضمن قدردانی از تلاش مسئولان که این طرح را طی ۱۲ روز به سرانجام رساندند، ابراز امیدواری کرد که پیش از پایان سال جاری ساکنان تمام آبادی های کوچک استان هم از نعمت روشنایی برق بهره مند شوند.

مقصد بعدی استاندار در این سفر مسجد روستای چری بود که پس از اقامه نماز جماعت، ملاقات های مردمی با استاندار انجام شد.

پیگیری مباحث سمت توسعه روستا، تعریض جاده، تکمیل طرح ناتمام شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب، مشکلات آبی کشاورزان و باغداران منطقه و کمک به تعمیر مسجد روستا، از مهم ترین خواسته های اهالی از دکتر شجاعی بود که با دستورات وی به مدیران اجرایی همراه شد.

استاندار در بخش پایانی سفر خود به فاروج نیز از مجتمع کشت و صنعت مزرعه سبز و کارخانه تولید رب گوجه فرنگی خرم دیدن کرد و در پی آن، دستور پیگیری مشکلات این واحد تولیدی و صنعتی صادر شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.