رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و عنوان کرد با ساخت صفحات فیشینگ و اپلیکیشن‌های جعلی و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران و سپس برای خرج کردن مبالغ موجود، فروشندگان کالاهای دست دوم را طعمه خود قرار ‌داده است.

فیشینگ کاران فضای مجازی به دنبال پول‌شویی از طریق فروشندگان کالاهای دست دوم
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه خبری پلیس، جواد جهانشیری گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر مسدودی حساب بانکی وی توسط پلیس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود عنوان کرد مدتی قبل جهت فروش یک دستگاه پلی‌استیشن در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی اقدام به درج آگهی و متعاقب آن فردی به هویت نامعلوم برای خرید کالا مراجعه و پس از رویت کالا، مبلغ وجه را در قالب سه فقره تراکنش به حساب شاکی واریز می‌کند، اما پس از گذشت چند روز شاکی متوجه می‌شود حساب بانکی وی توسط پلیس مسدود شده است.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های انجام گرفته بر روی حساب شاکی مشخص شد مبلغ واریزی از سه کارت بانکی به صورت غیرمجاز برداشت شده و به حساب شاکی واریز شده است که پس از تشکیل پرونده و شکایت دارندگان این کارت‌های بانکی، حساب شاکی توسط پلیس مسدود و غیرقابل برداشت شده است.

جهانشیری ادامه داد: به دنبال اظهارات شاکی و تحقیقات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا، متهم اصلی این پرونده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی متهم در محل اقامت‌اش دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی اظهار کرد: متهم دستگیر شده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اعتراف و عنوان کرد با ساخت صفحات فیشینگ و اپلیکیشن‌های جعلی نظیر ماهواره اندرویدی و صیغه‌یاب و انتشار آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران و سپس برای خرج کردن مبالغ موجود، فروشندگان کالاهای دست دوم را طعمه خود قرار ‌داده است.

وی به فروشندگان کالاهای دست دوم توصیه کرد؛ قبل از فروش کالا از هویت خریدار اطمینان حاصل کرده و صحت اطلاعات و مالکیت کارت بانکی آن‌ها را بررسی کنند تا در دام افراد کلاهبردار و سارقان فضای مجازی قرار نگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.