رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان گفت: حذف صفر از پول ملی بر درآمد مردم بی تاثیر خواهد بود، همچنین بر سفره آن‌ها نیز نقش نخواهد داشت.

حذف صفر از پول ملی، تاثیری بر سفره مردم ندارد
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمود سیادت ، در خصوص تاثیرات حذف صفر از واحد پول ملی، اظهار کرد: با توجه به کاهش ارزش پول در طول سال‌های متمادی ریال که به عنوان پول ملی ما شناخته می‌شود آنقدر قیمت ناچیزی دارد که ارزش داد و ستد نیز ندارد.
رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان با بیان اینکه این امر تاثیر روانی دارد و در بسیاری از کشورها اتفاق افتاده است، افزود: این اقدام کار بسیار خوبی بوده و ضرری ندارد نخواهد داشت، اما با این وجود به یکسری زیرساخت‌ها نیز نیاز دارد و به همین خاطر پیش‌بینی کردند که این اقدام حداقل دو سال زمان خواهد برد.
سیادت در پاسخ به اینکه آیا این اقدام در کنترل تورم تاثیرگذار است، عنوان کرد: شاید تاثیر گذار باشد، اما کنترل تورم بیشتر به شرایط اقتصادی بستگی دارد و این امر چیزی نیست که فردی آن را تضمین کند.
وی در خصوص تاثیر حذف صفر بر تجارت، تصریح کرد: اینکه عنوان شود که یک دلار فلان ریال می‌شود، احساس بهتر و تاثیر روانی بسیاری در بر دارد. 
رییس اتاق مشترک ایران و افغانستان در خصوص بازگشت مجدد صفر در سال‌های بعد از حذف آن، تصریح کرد: این امر ممکن است در آینده رخ دهد، بازگشت آن کاملا به شرایط اقتصادی حاکم بستگی دارد. چه صفر حذف شود چه نشود، زمانی که تورم حاکم باشد این اقدام بی‌تاثیر خواهد بود.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.